Az utak barátja Kawasaki Versys
Akárcsak a kilencvenes években gyártott idősebb testvér, az ER modern sorozata is jól variálható, ezért a gyáriak aránylag kevés fejlesztési költséggel több különböző stílusú motorkerékpárt tudtak piacra dobni. Meztelen, fejidomos, burkolt vagy túraenduró: az összes telitalálat, de a sokat közlekedők, a hosszú távon túrázók mégis az egyedi formájú, azonnal felismerhető Versyst kedvelik a legjobban.
A fő elemei megegyeznek a testvéreivel: a sorkettes blokk hengerűrtartalma 649 köbcenti, míg a furat-löket aránya 83x60 – a számokból is látszik, hogy nem lustának tervezték, amit alátámaszt a teljesítményadat is, hisz a Kawasaki 65 lóerőt ad le 8000-es fordulaton. Nyomatékban sincs hiány, pont megfelelő a vidám kanyargáshoz: a 61 Nm már elég ahhoz, hogy ne kelljen minduntalan visszakapcsolgatnunk a hatfokozatú váltóval.
A gép végsebessége 190 kilométer per óra, ami az ügyesen formázott, ám megosztó külsejű idomok mögött jóformán ki is használható. Normál motorozással öt liter alatt tartható a fogyasztás, az injektoros üzemanyag-adagolás vigyáz arra, hogy ne legyen túl mohó a Versys.
Amellett, hogy két felnőtt lazán elfér az ülésen, a futómű sem ellenkezik az utas miatt: a 41 millis fejre állított villa és az izgalmas módon, oldalra szerelt hátsó rugóstag még terhelve is egészen semleges marad – nem véletlen, hogy Európa hegyi hágóin olyan sok márkatárssal találkozhatnak azok, akik egy ilyen folyadékhűtéses, ABS-szel is elérhető Kawát választanak társul.
A 17-es kerekeken látszik, hogy a gépnek igazából semmi köze a terephez, csak azért sorolták az endurók közé, mert maximálisan egyenes, éppen ezért tökéletesen kényelmes üléshelyzetet kínál. A fenék 84,5 centi magasban utazik, ami azt jelenti, hogy nem kell létra a felszálláshoz, de kellemesen átlátunk az autók fölött, így tekintve át a körülöttünk gyakran megsűrűsödő forgalmat.
A kétmázsás géptől senki nem várna a dinamizmuson túl nagy sportoskodást, ennek ellenére van egy szakág, ahol mégis sikeres és kedvelt az olcsón fenntartható kéthengeres: az amerikai dirt track pályákon több olyan épített Kawasakival találkozhatunk, amelyet ugyanez a blokk hajt – ha nekik szétpörgetve is beválik, nekünk az utcára miért ne lenne jó?
A képen szereplő motor már gazdára talált, de ne csüggedj, a kínálatunkban még így is maradt kettő, aminek Te lehetsz a gazdája.
Motor: folyadékhűtéses, négyütemű, DOHC vezérlésű kéthengeres
Furat-löket: 83x60 mm
Kompresszió: 10,6:1
Teljesítmény: 65 lóerő/8000
Nyomaték: 61 Nm/8000
Végsebesség: 190 km/h
Váltó: hatfokozatú
Fékek: 300-as tárcsa elöl, 200-as hátul
Tengelytáv: 1415 mm
Gumik: 120/70ZR17M/C (58W) elöl, 160/60ZR17M/C (69W) hátul
Ülésmagasság: 84,5 cm
Tömeg: 209 kg
Tank: 19 Liter