Hívhatjuk főnyereménynek?

Persze a recept régóta adott, egyszerű mint a pofon – két kereke van. Sokan egyből egy robogót javasolnak, hisz csak a gázt kell húzni: ebben van ráció, de érdemes megfontolni egy kicsivel nagyobb és sokkal jobban vezethető 125-ös motorkerékpár beszerzését.   Aki szenvedett már 10-es meg 12-es kerekecskékkel macskakövön, kátyúk között, villamossíneken, tudja, hogy hiába a praktikus kis automata, kínszenvedés lehet a napi bejárás. Ha ön is olyan helyen lakik, ahol a rossz útviszonyok részei a folklórnak, a döccenők pedig hungarikumnak számítanak, most figyeljen: a Yamaha XT 125X megoldás lehet mindezekre.   111 kilócska: ennyit még egy nagykamasz is biztonsággal képes elterelgetni, sőt, az ereje is pont annyi, hogy ne ragadtasson senkit meggondolatlanságokra, de az országúti tempót képes legyen tartani. A 12,5 lóerő pont megfelelő azoknak is, akik autós jogosítvánnyal csinálnának egy gyors kiegészítő tanfolyamot, hogy a B125 néven elhíresült B/A1 kategóriába beleférjenek.   A léghűtéses egyhengeresre sokan csak legyintenek, pedig a kiforrott és egyszerű konstrukció igazi jolly joker akkor, ha az egy kilométerre vetülő költségeket kell számolni, bajnokká avatható, ha a fogyasztás vagy a megbízhatóság a döntő – nem véletlen, hogy sok ázsiai és dél-amerikai országban máig bestsellernek számítanak azok a motorok, amelyekbe ugyanezt a kétszelepest szereli a Yamaha.   A furat és löket aránya 54x54 milliméter, ami négyzetes motort jelent; ez kiegyensúlyozott működést és hosszú élettartamot szavatol – mellékesen megjegyeznénk, hogy az 1949-es Csepel 125-ös is milliméterre ugyanilyen arányokkal rendelkezett; már akkor is tudták, hogy mi a jó. A gyengécske, nem túl megbízható magyar géppel szemben a japánok kedveskéje gond nélküli, folyamatos, megbízható haladást biztosít.   Az XT125-ből két verziót kínált párhuzamosan a gyár, az általunk kínált a 17-es kerekű supermotó modell. Az egyszerű futómű tartós, másrészt meglepően könnyed vezetést enged meg. A rendszerben bőven van annyi tartalék, hogy lépcsőkön, útpadkákon is lemenjen, de nincs az a kátyú, amelyik kifogna rajta – ha mégis, abban katonák ülnek fegyverrel és lövészárok a neve.   Az üléspozíció a motor méreteinek ellenére felnőtt férfiaknak is komfortos, a nyereg megengedi a helyezkedést, így az utat kényelemben teljesíthetjük. A széles kormány is segít ebben: ha vigyorogva akarnak munkába menni, az XT megfelelő ehhez.   A váltó hatfokozatú, így nem kell szétpörgetni a gépet. 11,5 Nm nyomatékkal gazdálkodhatunk, az optimális gang megtalálása esetén nyugodtan 2,5-3 liter között tartható a fogyasztás. A spórolás ezzel a supermotóval nem kínszenvedés, hanem élvezet – amellett, hogy megtakarítunk, hamarabb vágjuk át a várost, miközben még jól is érezzük magunkat. Hívhatjuk főnyereménynek?   Motor: egyhengeres, négyütemű, kétszelepes, 124 köbcentis hengerűrtartalom Furat-löket arány: 54 X 54 mm Kompresszió: 10.0:1 Gyújtás: CDI / elektromos Teljesítmény: 12.5 LE 8000 ford/perc Nyomaték: 11.7 Nm 6500 ford/perc Hajtás: lánc Váltó: hatfokozatú Váz: acél Rugóút: 175 mm, hátul 190 mm Fékek: elöl 260 mm tárcsa, hátul 220 mm Első gumi: 100/80-17 Hátsó gumi: 130/70-17 Üzemanyagtartály: 10 liter Tömeg: 111 kg  

 Ha szeretnéd megvásárolni a cikkben szereplő motort, kattints ide.