Red Baron Magazin 2009 Június

A japán motorok jó minősége köztudomású: a technikai tökélyre való törekvés az ottani emberek mentalitásából fakad. Fokozott precizitással készülnek, megfelelő karbantartással magas műszaki szintjük folyamatosan megőrizhető. Azonban óvatosnak kell lenni: a szemre tökéletesnek látszó elemeken használat közben előjöhetnek a kopások vagy a nemtörődés miatt kialakuló rejtett hibák.

 

Kevesen tudják Japánról, hogy ha a megtett kilométerek számát arányba állítjuk a javítási költségekkel, sokkal kedvezőbb ár jön ki, mint amit Európában megszoktunk. Miért van ez? Egyszerű: alacsonyabb a meghibásodások száma. Miért is? Legfőbb oka, hogy kontinensünk karbantartási szokásaival szemben a motort folyamatosan újszerű műszaki állapotban használják. Ennek egyik eszköze az ÉVES ÁTVIZSGÁLÁS, amit a Red Baron dolgozott ki Japánban.

Szeretnéd megelőzni a meghibásodást, vagy inkább a már elromlott motorral kopogtatnál a szervizajtón? A Red Baron 37 évnyi tapasztalatának és több mint 30 millió javítási adatának elemzése alapján jutottunk el odáig, hogy elkészülhetett a motor ideális műszaki állapotát rögzítő, száz szempontot figyelembe vevő technológia. Előnye, hogy elég az évenként egyszeri átvizsgálás – szinte az összes hibaforrás kiszűrhető.

A Japánban már bevált módszer végre Magyarországra is megérkezett: az ÉVES ÁTVIZSGÁLÁS a már elismert 6000 kilométeres kontrollnál is részletesebb, körültekintőbb. Büszkén jelentjük be, hogy 2009 júniusától ti is igényelhetitek szervizeinkben – vigyázzatok ezzel is motorotokra és pénztárcátokra: az átvizsgálás eredményéről a motorra ragasztott biztonsági címke tanúskodik - ez az 1 ÉVES SZAVATOSSÁG ÉS JAVÍTÁSI GARANCIA záloga.

Ferenc tesztelte az ÉVES ÁTVIZSGÁLÁST. így számolt be élményeiről: „Motoromat újsághirdetés alapján, magánszemélytől vettem – természetesen nem voltam magam, velem tartottak hozzáértő barátaim. Miután lezajlott a vásárlás, műhelyben vizsgáltattam még egyszer át, ahol megnyugtattak. Ennek ellenére motoszkált bennem, hogy nincs-e mégis rejtett hibája. A mögöttem motorozó barátaim figyelmeztettek egy alkalommal, hogy nagy sebességű kanyarban furcsa íveken, közel megyek a padkához.

Nem tulajdonítottam ennek nagy jelentőséget, de ha már alkalmam volt kipróbálni a Red Baron ÉVES ÁTVIZSGÁLÁSÁT, szívesen bíztam rájuk a motoromat. Náluk hamar kiderült, hogy a kormánycsapágy kopott – ez okozhatta az általam elbagatellizált, ám nagyon is balesetveszélyes kanyarodást. Egyéb balesetveszélyes alkatrészt is felfedeztek, a hibás tételeket azonnal megjavították, így már tényleg bízom a motoromban - legközelebb azonban csak ellenőrzött helyről vásárolok. Még belegondolni is rossz abba, hogy mi történhetett volna, ha nagy sebességgel a padkára sodródom.”

Célunk, hogy ebben az évben kétezer ügyfelünk motorját nézzük át. Az átvizsgálás díja kedvezményes, mindössze 20.000 Ft , ami a mindenkori ÁFA-t is tartalmazza. A bevezetési időszak alatt, június-július hónapban ráadásul féláron, mindössze 10.000 Ft-ért végezzük el az ÉVES ÁTVIZSGÁLÁS-t. A munka mind budapesti, mind győri üzletünkben igényelhető és megvárható. Időtartama motortól függően három-négy óra. Az esetlegesen előforduló torlódás miatt javasoljuk az előzetes időpont-egyeztetést. Elérhetőségeinket IDE kattintva éred el.

Azon kedves vevőink, akik motorjukat nálunk vásárolták, de nem találják a Klubszerviz tagságot igazoló „Passport-jukat” írjanak a motor@redbaron.hu címre és mi utólagosan kiállítjuk azt.

Aki nem tagja Klubszervizünknek, de szeretne belépni, itt a kiváló alkalom: a belépési díj tartalmazza az ÉVES ÁTVIZSGÁLÁST, ebből a bevezetési időszakban 10.000 Ft kedvezményt adunk. Figyelem, az akciót a várható túljelentkezés miatt üzletenként 10-10 főre korlátozzuk – megéri sietni!

Aki évente 3-4.000 kilométert motorozik, annak egy átvizsgálás elég évente.

A motor élettartamát jelentősen megnöveli az olajcsere: a szakszerűen lecserélt kenőanyag átmossa a motorblokkot. Ennek optimális időszaka 3.000 km, ez növeli a motor értékét is. Azoknak, akik több mint 3.000 kilométert gurulnak egy évben, javasoljuk a „3000-es átvizsgálást”. Ilyenkor a nálunk érvényben levő japán szabvány szerint átvizsgáljuk a motort, és többek között az olajat is lecseréljük. Az „ÉVES ÁTVIZSGÁLÁS” bevezetésével a 3000-es átvizsgálás ára is csökkent, mert az olajszűrő cseréjét csak minden második 3000-es átvizsgáláskor javasoljuk.

Honda VRX 400 Roadster

Az izgalmas V2-es blokkokat az utóbbi években kisajátították a chopperek és cruiserek – ennek ellenére ez a klasszikus elrendezés az utcai gépekhez is a legjobb választás lehet. A motorkerékpárok történetének rengeteg legendáját hajtották egymástól V-alakban elfordított hengerek, gondoljunk csak az olyan márkanevekre, mint az Anzani, a Brough Superior és a HRD Vincent: a Honda VRX Roadster az ő génjeiket örökölte.

A vízhűtéses felülvezérelt blokk nyomatékos, és annak ellenére, hogy eredetileg egy 400-as chopperhez fejlesztették ki, kifejezetten pörgős. Nyolcezres fordulatszámig lelkesen és lineáris erőleadással húz fel. Karaktere alapján kiváló városi motor, de ereje és futóműve alkalmassá teszi arra, hogy túrákat is teljesítsünk rajta.

A VRX legnagyobb előnye a klasszikus és harmonikus forma, az amerikai gyökerű blokk-konstrukciót ötvözi a legszebb angol café racer hagyományokkal. Az ívelt tankot, a felfelé kunkorodó ülést még elegánsabbá teszi a két trombita kipufogó – aki nem mondana le a V2-esek duruzsolásáról, de a chopperek túllihegett életstílusa sem érinti meg, jó barátra lelhet a Hondában.

 

  • Motor: V2, vízhűtéses, négyütemű OHC, 398 köbcenti
  • Furat x löket: 64 x 62 mm
  • Kompresszió: 9,8:1
  • Váltó: ötfokozatú
  • Első fék: egytárcsás
  • Hátsó fék: egytárcsás
  • Első gumi: 120/80 -17
  • Hátsó gumi: 140/80-17
  • Száraz tömeg: 190 kg
  • Üzemanyagtartály: 11 liter