Ritka csemege a kéthengeres Honda
Az RC51 legenda lett, igaz, azok, akik a japánoktól a sornégyet várják el, nem értik, hogy miért. Pedig csak egyszer kéne felülni és megcsavarni a gázt; bámulatos, ahogy a 996 köbcentis folyadékhűtéses motorban megindul a két dugattyú.
Az amerikai és olasz kéthengeresek rajongói olyankor is nyomatékról áradoznak, amikor gépük már jobban húz, mint ráz – a VTR1000 viszont bámulatosan széles skálán adja le a newtonmétereket, alacsony fordulaton is használható, de kipörgetve sem veszti el erejét: a gyorsulás nem csap át kínos támolygásban még akkor sem, ha a gép határait feszegetjük.
A 100 x 63,6 mm furat-löket arányú blokk igazi karakter. Hangulatáról és viselkedéséről nem mond el sokat a 136 lóerős adat, számokkal szinte képtelenség leírni az igazi egyéniségét. A 105 Nm már beszédesebb, de így ez is csak egy ígéret az izgalomra – ezt ki kell próbálni, birtokolni és élvezni.
Nem ritkán hallani azt, hogy váltót csak a japánok tudnak csinálni. Hát, van ebben némi túlzás, de ha valamit tényleg ki lehet emelni, akkor a Honda VTR váltója tényleg csodálatos. Precízen dobálhatjuk végig mind a hat fokozatot, akkor sem duzzog, ha erőből, gyorsan esünk neki.
A testhelyzet sportos, de nem csalódunk a Hondában: úgy alakították ki a gépet, hogy 170 és 190 centi között egész normálisan utazhatunk rajta, nem áldoztak fel mindent a pályázás oltárán. Bekucorodva a plexi mögé tökéletes superbike hangulat árad, amiről az érdekes formájú műszerfal is tehet – sem formailag, sem viselkedés szempontjából nem találunk még egy ilyen japán gépet.
A futómű gyári állapotban ügyes kompromisszum, mert hangolása kifejezetten univerzálisra sikeredett. Akinek ez túl lágy, bátran hozzányúlhat a futóműhöz, bőven van tartalék a 43 mm-es teljesen állítható fordított villában. Előre dupla 320-as, hátra 220-as tárcsa került, melyet elöl négy-, a hajtott végén pedig egydugattyús nyereg fog. A rendszer biztonságos megállást biztosít, adagolható és precíz, utcai és pályakörülmények között is megfelelő.
A Honda VTR1000 SP2 azok csemegéje, akik nem adnák a japán minőséget semmiért sem, de mégis egyedi, karakteres motorra vágynak. Ebben mindez benne van, fűszerezve erővel, nyomatékkal és finom technikai megoldásokkal.
Motor: vízhűtéses, 8 szelepes, felülvezérelt, V2
Hengerűrtartalom: 999 cm3
Furat x löket: 100 x 63,6 mm
Kompresszió: 10,8:1
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus befecskendezés, 62 mm-es torokátmérő
Megadott teljesítmény: 135 LE @ 10.000 1/min
Megadott nyomaték: 105 Nm @ 8.000 1/min
Váz: háromrészes alumínium
Első futómű: 43mm-es teljesen állítható fordított villa, 130 mm rugóút
Hátsó futómű: Pro-Link teljesen állítható felfüggesztés, himbarendszerre szerelt központi rugós tag, 126 mm rugóút
Első fék: 2x320mm-es tárcsa, négydugattyús féknyergek
Hátsó fék: 220mm-es tárcsa, egydugattyús féknyereg
Váltó: 6 fokozatú, kazettás
Kuplung: nedves, hidraulikus
Lánc: 530-as, 106 szemes
Gumiméret: elöl 120/70 ZR17, hátul 190/50 ZR17
Ülésmagasság: 813 mm
Száraz tömeg: 194kg
A képen szereplő motor, jelenleg a törökbálinti üzletünkben van és Tiéd lehet már 330.000 Ft kezdőbefizetéstől.