A Kawasaki újraéleszti a legendát: jön a KLE 500?

Úgy tűnik, a Kawasaki végre készen áll, hogy bemutassa az igazi, középkategóriás kalandmotorját. Egy évvel azután, hogy állványra emelt terepgumit villantottak a kiállításokon, előkerült egy teaser videó, ami egy vadonatúj adventure gépre utal. 
A Kawasaki YouTube-csatornáján közzétett kisfilmben hegyi földutakon repeszt egy küllős kerekű, terepre hangolt kétkerekű – a leírásban szereplő szlogen szerint: „Ahol az aszfalt véget ér, ott kezdődik a rally.”


A japán gyártó üzeneteiben rendre visszatér a „Life’s a rally” kifejezés, és a „KLE” rövidítés is. Ez egyértelműen az 1991-ben debütált KLE 500 örökségére mutat. Az eredeti gépet egy 498 köbcentis, soros kéthengeres blokk hajtotta 43 lóerővel, mígnem 2007-ben nyugdíjazták, hogy helyet adjon a sokkal inkább közúti fókuszú Versysnek.

A modernebb 650 valóban remek mindenes lett, de az igazi terepes karakter hiányzott belőle – miközben a klasszikus KLR 650 több mint húsz éve eltűnt az európai kínálatból. Komoly űr tátongott a Kawasaki palettáján, így szükség volt valamire, ami ott is bátran megy tovább, ahol a szilárd útburkolat véget ér. 
A videó alapján jó esély van rá, hogy a hamarosan bemutatkozó modell az új KLE 500 lesz, méghozzá a Kawasaki 451 köbcentis soros kéthengeres blokkjával, amelyet az Eliminator 500 és a Ninja 500 modellekben is használnak. Ez 45 lóerőt ad le, vagyis A2-jogsival is vezethető.