Úgy tűnik, a Kawasaki végre készen áll, hogy bemutassa az igazi, középkategóriás kalandmotorját. Egy évvel azután, hogy állványra emelt terepgumit villantottak a kiállításokon, előkerült egy teaser videó, ami egy vadonatúj adventure gépre utal.
A motoros szenvedély nem áll meg szeptemberben, ahogy mi sem. 2025-ben egyrészt már októberben is várunk benneteket, másrészt úgy igazítjuk üzleteink nyitvatartását, hogy bármikor beugorhass, ha elkap a vágy egy új gép, egy felszerelés vagy épp egy kis motoros hangulat után. Bátran jöhetsz szombaton is: Törökbálint és Pécs 9–17 óráig, Győr 8–17 óráig vár, mert tudjuk: az őszi napok is a két kerékről szólnak.
Hányszor fordult elő, hogy már ott álltál a motor mellett, megvolt a szikra, a vágy, a döntés… aztán jött a hidegzuhany: kezes kell a részletfizetéshez. A legtöbben itt adták fel, mert nem akartak magyarázkodni a családban, vagy terhelni másokat a pénzügyekkel. Az álom maradt, a motor meg elment máshoz.
Te eladni akarsz, nem kínlódni az órákon át tartó fotózással és szövegírással. Ki szeretne idegenekkel telefonálgatni, a szabad hétvégét olyan érdeklődőkre pazarolni, akik végül csak annyit mondanak: „engedj a feléből” és „majd még gondolkodom”? A motorod csak porosodik, miközben az a másik gép, amire vágytál, már rég valaki más garázsában áll. Speciális ajánlatunkkal, az első hónapja alapján rendkívül sikeresnek bizonyult RedMatch-csel ez nem történhet meg – mi tényleg eladjuk a gépedet.
Ugyan ősz van, de a Red Baron-ban most kezd igazán felpörögni az élet: 19 vadiúj motort válogattunk össze nektek. Itt sorakoznak a szalonban. Nem érdemes a jövő év elején a garázsban malmozni, hogy mivel kezd el falni a kilométereket – a jó ajánlatokra most kell lecsapni, amikor a 2025-ös árakon kínáljuk a gépeket!
A Murányi Nemzeti Parknak különleges aurája van: az ember rögtön érzi, hogy itt nincsenek egymás hátára épült városok és falvak, nincsenek sorban álló autók – csak a hegyek, az erdők és a csend. Az utak többnyire a helyieké és a motorosoké, akik ide menekülnek, ha valami szabadságközeli élményre vágynak.
A Yamaha SR 400/500 modellsorozatát nem kell túlbonyolítani. Ez vas, szó szerint: bárhol megkopogtatod, fémes hangot kapsz. Nincs rajta műanyag álca, nincs semmi, ami elrontaná az összképet. Pont olyan, ahogy egy klasszikus motort elképzelünk – sallangmentes, letisztult és őszinte.
Nyoma sincs modern cicomáknak: nincs légbeömlős, fröccsöntött idom, nincs fűtött markolat és nem találsz malomkeréknyi féktárcsát sem, amire egy GP-színvonalú nyereg harap. Ez a motor más világból érkezett, egy másik korszak szülöttje, másfajta embereknek.
Kevés olyan modell van, ami akkora jelentőségű, mint az Africa Twin – ezért amikor a Honda 2016-ban újra piacra dobta, nem volt pardon: a japánok pontosan tudták, hogy egy félmegoldás itt nem fér bele. Persze sokan kétkedve fogadták a nagy visszatérést, de az előítéletek gyorsan szertefoszlottak. Elég volt pár kilométer, hogy mindenki rájöjjön: a CRF1000L méltó örököse a legendának.
Az angliai Kentben megbújó műhely mélyén megszületett Marc Bellnek, a Haxch Moto fémművészének az álma. A retró superbike pont úgy néz ki, mintha a kilencvenes évekből teleportált volna ide: neve XZR900 Thunderbolt, és amint sejthető, alapját a Yamaha modern XSR900-asa adja.
Ritkán bukkan fel olyan motorkerékpár, ami ennyire kimeríti az időutazás fogalmát. Eredeti ládájában került elő egy 1986-os Yamaha XT500, amelyben ugyan a gyárból kijött, de soha, egyetlen métert sem tett meg. A kilométeróra nullán áll, a blokkot még nem indították be, minden csavarja és gumija ugyanabban az állapotban van, ahogy közel 40 éve Japánból elindult.