HÍREK Retró szépségek a Suzukitól

A Suzuki új, 800-as középkategóriás motorplatformjának megérkeztek a legfrissebb tagjai: a GSX‑8T és GSX‑8TT, amelyek a legendás formatervet ötvözik a modern technológiával és sportos teljesítménnyel.
Az 8T a hetvenes évek elején népszerű Suzuki T500 klasszikus kontúrjait idézi, míg a 8TT ehhez hozzátesz egy izgalmas idomot, melyet a korszak legendás versenygépei inspiráltak. Közös jellemzőik a 16,5 literes üzemanyagtartály, az izgalmasan kialakított váz, és a régies hatású kormányvégtükrök – ezek a részletek adják a motor letisztult, mégis időtlen stílusát.


Mindkét változat a jól ismert 776 cm³-es, 270 fokos főtengellyel dolgozó kéthengeres blokkal érkezik, amelyet már a GSX‑8S/Sport és GSX‑8R modellekben is használ a Suzuki. A motor 80 lóerőt ad le 8500-nál, amihez 77 Nm-es nyomaték párosul 6800-as fordulaton.
Az acélvázat alumínium lengővilla egészít ki. Az elöl fordított KYB teleszkópot 310 mm-es dupla tárcsafékkel, radiálisan rögzített Nissin féknyergekkel szerelték. A hátsó rugóstag szintén KYB, fékje 240 mm-es – teljesen elegendő a középkategóriás roadster stílushoz.


Többek között megtalálható a teljes Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.), a háromfokozatú kipörgésgátló, TFT műszerfelület, USB-C csatlakozó is: a Suzuki GSX‑8T és GSX‑8TT retró stílussal, modern középkategóriás teljesítménnyel és jó felszereltséggel kecsegtet. A közúti vibe, a vintage hangulat mindkét verziónál adott – sajnos a hazai árakról egyelőre még nincs információnk.