Még szexibb lett a Yamaha XSR900GP
A Yamaha új dizájnt dobott piacra az XSR900GP-hez, ezúttal a legendás, Kenny Roberts-hez köthető sárga-fekete festéssel. A CP3-as blokkal hajtott, retro versenyhangulatú gép most a márka ikonikus évfordulós színvilágába öltözött, Legend fantázianévvel – pontosan úgy, ahogy a GP versenyzés aranykorában tündöklő Yamaha típusok, köztük a világbajnoki trófeákat halmozó YZR500.

A váz alatt a jól ismert 890 köbcentis sorhármas dolgozik 117 lóerővel, Deltabox-stílusú alumíniumvázzal, teljesen állítható KYB futóművel, Brembo radiális fékekkel és hat tengelyes IMU-val megtámogatott elektronikai csomaggal. A 5 colos TFT, a menetmódok és a gyorsváltó adják hozzá a modern életérzést. Sajnos az ár egyelőre még nem nyilvános.

Kenny „King” Roberts nemcsak Amerika első 500 köbcentis világbajnoka volt, hanem az a srác, aki gyakorlatilag felforgatta a GP-mezőnyt a 70-es évek végén. Három, zsinórban szerzett koronája (1978–80) nemcsak királyi státuszt adott neki, hanem örökre összekapcsolta a nevét a sárga-fekete Yamaha versenygépekkel. Roberts ültette át a flat track reflexeit a királykategóriába, és olyan agresszív, mégis kontrollált stílust hozott, ami akkoriban sci-finek számított. A mostani XSR900 GP Legend színvilága épp ezt a korszakot idézi vissza: az évtizedet, amikor egy kaliforniai srác új szabályokat írt a gyorsasági motorsportban.