A szépség jól megfér a praktikummal - Honda CBR300R, 2018 -

Amikor 2017-ben a Honda bemutatta meztelen tanulmánymotorját, éreztük, hogy a Neo Sports Café nem marad puszta dizájnötlet, mert ahhoz túl jó, túl élhető, túl befejezett volt. A nem sokkal később megjelenő CB1000R szinte tökéletesen hozta a kiállítási darab formáját, s akkor már érezni lehetett, ez túl pofás ahhoz, hogy a forma csak egy gépen érvényesülhessen.

Természetesen a Hondánál figyeltek arra, hogy a család lefele is terjeszkedjen: a praktikus CB300R legalább olyan mutatós lett, mint nagytestvére. A részletek persze nem mindenhol olyan szexik, mint az ezresen, több a műanyag, kevesebb a fém, de napi ingázónak, praktikus motornak ezekkel együtt válik tökéletessé és persze könnyebbé.


A városi és agglomerációs közlekedésre szánt motor tömege mindössze 143 kiló, aminek köszönhetően az egyhengeres négyütemű blokk is elég arra, hogy dinamikusan mozgassa. A hengerúrtartalom 286 köbcenti, ereje 30,5 lóerő. A 27,5 newtonméteres nyomatékot egy hatfokozatú váltón keresztül osztjuk szét – egyszerű, de nagyon finom járású szerkezet.  


A 90-es utazót imádja, de a 120 körüli autópályázás sem hozza zavarba, bár ott már érezni, elsősorban nem oda tervezték – aki viszont A2-es jogsival nézeget motort, annak ez van, kénytelen kompromisszumokat kötni. A Honda ebben remek társ lehet: kényelme két személlyel sem rossz, de a vezető számára felkínált üléshelyzet hosszú távon is remek. Aki a vidéki, lazán kanyargós túrázásban leli örömét, ahol a minél több látnivaló és a minél kevesebb fogyasztás a két kulcsszó, a 300-ast nézze meg jó alaposan.
A futóművet nem fogjuk nagyon állítgatni, hisz elöl nem is lehet, igaz a Showa megpróbálta univerzálisra belőni, s nem is csinálták rosszul – elég feszes, de van rugóút, 130 milliméter, és a tisztességes kanyarokban is pontos visszajelzést kapunk az aszfaltról. A hátsó futómű inkább egyszemélyes hangolású, a rugóút is rövidebb, csak 107 milliméter, igaz, legalább az előfeszítést tudjuk állítani öt fokozatban.


A fékekre nincs panasz, amit ez a gép, amit ez az elérhető tempó megkíván, azt megkapjuk a Nissintől. Elöl négydugattyús, radiálisan szerelt nyergek vannak, hátul meg egy szóló változat – a rendszert természetesen blokkolásgátló is segíti.
A CBR300R-nek számos előnye van – ezek egyike a háromliteres fogyasztás, ami a mai üzemanyagárak mellett egy ki nem hagyható erény. Az okos, végigondolt tervezés, a praktikum mellett is érvényesülni tudó dizájn ugyancsak több pirospontot rajzol a Honda neve mellé – aki két keréken szeretné tavasztól elkerülni a dugót és szebbé tenni a hétvégéket, ne is keresgéljen tovább.

Műszaki adatok

Lökettérfogat: 286 cm3
Motor: Folyadékhűtésű, egyhengeres
Teljesítmény: 30,5 LE /8500 f./perc
Üzemanyagtank kapacitás: 10 l
Szabad hasmagasság: 151 mm
Menetkész tömeg: 143 kg
Ülésmagasság: 799 mm
 

 

2022.01.24