Az igazságos kiskirály - Suzuki GSR600, 2006 -

A Suzuki nem csak a brutális izommotorokat érzi, de mindig tesz egy kedves gesztust a középkategória felé. A remek Banditok meg a kéthengeres SV-k után a GSR telitalálatnak bizonyult: 2006-os bemutatójakor sokaknak ez lett az álommotorja.

A formaterve friss volt és máig az maradt: a 2001-es tokiói motorkiállításán láttunk egy hasonló turbós szörnyet, igaz, abban a Hayabusa megpöckölt blokkja fenyegetett. Hiába várták a motorosok, a B-King helyett csak a Baby King érkezett – mivel jól fogadták, egy évvel később, a kiskirály után a Suzuki a nagyot is piacra dobta, igaz, feltöltő nélkül, szimpla szívómotorral.

Ez lett a cég első, ülés alá húzott kipufogóval szerelt modellje: nem voltak annyira bátrak, mint az olaszok az MV Agusta négy csövével, itt a két középső csak a hátsó lámpát foglalja magában. A 2004-es GSX-R600-ból származó blokk két dobbal is kellően vitális maradt – ugyan leáttételezték, de a nyomatékcsúcsot hamarabb éri el, utcai motorozásra sokkal jobb a 93 lóerős meztelen kivitel, mint pályázós márkatársa.

A forgatásra persze nem mond nemet: 14 ezres tartományban használhatjuk, lent sem gyenge, de 7000 fölött már készségesen teríti elénk a sportoló őstöktől származó géntérképét. A befecskendezője ugyanaz a 38 milliméter torokátmérőjű dupla pillangószelepes rendszer, mint amit a GSX-R-en megismertünk – békés motorozással a 4,5 literes fogyasztás is játszva tartható a GSR-en.

A korábbi Suzukikhoz képest merőben új volt az izgalmas formájú alumíniumöntvény váz és a hozzá csatolt lengővilla. Ugyan szeretik a költségkímélő műanyagokat, de ezeken megmutatták, hogy mi a fontos igazán: a jó váz és a precíz, állítható futómű. A széles kormány mögött kényelmesen utazhatunk, sőt, a lámpa kiképzése is olyan, hogy részben átveszi a szélvédő szerepét: egészen 140-ig húzathatjuk anélkül, hogy igazán belénk kapaszkodna a menetszél.

Az információ-mániások kedvence lehet a GSR600: a digitális panel nem csak az üzemanyagszintet, hanem a fokozatokat is kijelzi, a tempó és a fordulat precízen leolvasható. A Suzuki középkategóriása remek átmenet a reális mindennapi motorok és az extravagáns kinézetű csemegék között. Formáját nem lehet megunni, de a külső nem kíván tőlünk kompromisszumokat – megbízható, kényelmes és fordulékony. Könnyű megszeretni!

Műszaki adatok

Motor: soros négyhengeres, vízhűtéses, 
Lökettérfogat: 599 cm3
Váltó: hatfokozatú
Ülésmagasság: 785 mm
Száraz tömeg: 183 kg
Üzemanyagtank térfogata: 16,5 liter

2018.07.23