Bálnával a partra, mindenki akarja - Suzuki Burgman 650, 2009 -

Nem mondanánk igazat, ha fehér cápaként jellemeznénk, de talán kiegyezhetünk a bálnában, hisz nagy, meglepően gyors és abból is ismerünk ilyen színűt. Az óriásrobogók sem kicsik, cserébe nagyon kényelmesek – csak gázt adunk és vár ránk a tengerpart, ahová kivethetjük magunkat.

Sokak számára a robogó a ideális közlekedőeszközt testesíti meg, amivel ügyesen eljut A-ból B-be. Egy 650 köbcentis gép viszont ennél sokkal messzebbre mutat – két utas számára kínál fotelt s alatta 56 literes rakodóteret, amibe két komplett sisak vagy egy nagybevásárlás is belefér.
Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a robogó valami szörnyen olasz dolog, de nem, nagyjából a Vespával egyidőben jelent meg az első japán verzió, ahonnan egyenes út vezetett a mostani, már-már luxuskategóriához. A szigetországban a nyolcvanas években rájöttek, hogy sokan nem vágynak másra, mint első osztályú szélvédelemre, jó sprintre és egy minőségi CVT-váltóra – a képlet bejött, azóta is folyamatosan fejlesztenek, ez a szegmens nem gyengült meg.
Nem meglepő a kicsit autós stílusú dizájn, hiszen a nagyrobogók első számú célközönsége pont az autós kényelmet és eleganciát megszokott vezetők tábora, akiket elvarázsol a könnyű kezelhetőség és az 55 jól kondicionált lóerő dinamizmusa. A gyöngyházas festés és a színben passzoló barna nyereg akár egy Gran Turismóé is lehetne, igaz, azzal nem lehet átvágni a dugón, akármilyen gyors is.
A kéthengeres négyütemű hengerűrtartalma 638 köbcenti, furat-löket aránya közel négyzetes, 75.5 x 71.3 mm. Annak ellenére, hogy egyszerre mozognak a dugattyúk, a Burgman két kiegyensúlyozó-tengelyének hála, csak minimális rezgés jut el a vezetőhöz. A váltó robotizált CVT, az automata módon túl a bal markolat gombjaival akár mi magunk is dobálhatjuk az öt fokozatot és kapcsolhatjuk a fogyasztáscsökkentő overdrive-funkciót.
A tengelytáv és a közepes kerékméret igényli, hogy megtanuljuk helyesen, technikásan, a kormányt lenyomva vezetni – nem ördöngösség, akinek sikerül, meglepően sportosan irányíthatja a gépet, pláne ezt, az általunk kínált verziót, amibe a német Wilbers progresszív rugóit építették be. További extrája ennek a Suzukinak a markolatfűtés, hiába hideg a reggel vagy hűvös az este, nem fogunk fázni.

Műszaki adatok

Műszaki adatok: 
Motor: folyadékhűtésű, négyütemű, négyszelepes, kéthengeres
Hengerűrtartalom: 638 cm3
Furat x löket: 75,5 x 71,3 mm
Max. teljesítmény: 55 LE 7000/min-nál
Max. forgatónyomaték: 62 Nm 5000 /min-nál
Váltó: robotizált variátor
Váz: acél csőváz
Ülésmagasság: 740 mm
Tanktérfogat: 15 l
Száraz tömeg: 276 kg

2017.05.23