Észrevétlenül szeretünk bele -

A Suzuki a VFR riválisának szánta, és ehhez mindent megkapott.  A blokkját egy sportmotorból csípték ki, de áthangolták, hogy alacsony fordulaton is használható legyen. A formaterv sajátos, de kitűnő szélvédelmet biztosít a kerek formákból álló idomszett, amelynek előnye, hogy tartós – több 100 ezret futott GSX750F-fel is találkoztunk, de a műanyagok nem öregedtek el idő előtt.

A finoman járó váltó kiosztása és kapcsolási érzete a típusra jellemző módon remek.  A 93 lóerő és a 68 Nm nyomaték pont elég, nem kell túl sokat gangolni, mindig találjunk annyi erőt, amennyi egy-egy sprinthez kell. Aki szeret utassal kirándulni, jól nézze meg a nyerget: ezen tényleg van hely két embernek, így nem kell párunk elutasításától tartani, ha elcsalogatnánk magunk mögött, mondjuk Skandináviába. A bemutatott motoron három keményfalú doboz is fenn van, így nem kell a felszerelésre költeni: elég bedobni a ruhákat és már kezdődhet is a bolyongás.

Mivel a GSX750F elődjét még a nyolcvanas években bemutatták, túlzás nélkül tekinthetjük kiforrottnak, pláne ezt, a 2004-2005-ös utolsó évjáratot. Ha volt is gyerekbetegsége, eltűnt, így nem kell kínos meglepetésektől tartania annak, aki ezt választja. Normál utcai használatban a fogyasztás kedvező, gond nélkül öt liter alatt tartható – nem iszákosak a légolajos Suzukik, így a 20 literes tankkal elég nagy távokat megtehetünk.

A 17-es kerekeket elöl hagyományos villák, míg hátul központi rugóstaggal megtámasztott lengővilla tartja, hangolásuk utcai, nem túl feszes, kirándulásokhoz, jóízűen vett kanyarokhoz pont megfelelő. A tengelytáv nem rövid, 1465 milliméter, de ne aggódjunk, ennyivel még nem kell búcsút mondani az agilis terelhetőségnek.

 

Elég ráülni vagy fordulni vele egy karikát, mindenkin eluralkodik a benyomás, hogy „bezzeg ezekben a dögökben még volt anyag”. Nem véletlen: a rendszeres olajcserére és a kíméletes melegítésre figyelve a konstrukció nagyon, ismétlem, nagyon sok kilométer ígéretét hordozza magában.

Kár lenne jobban belebonyolódni abba, hogy kinek ajánljuk, hisz a vak is látja, hogy afféle mindenes ez. Angliában a külvárosi ingázók kedvence, de számos futár is ezt a modellt választotta, míg a kontinensen a túrázók egyik titkos tippje. A két felhasználási területben azonban sok közös jellemző van: egyszerű, megbízható, takarékos, olcsón fenntartható motort igényel, amelyet vezetni is jó. A Suzuki GSX750F ezt mind tudja.

 

Műszaki adatok

Motor: négyhengeres, négyütemű, soros, lökettérfogat 750 cm3, DOHC vezérléssel, hengerenként négy szeleppel

Furat × Löket: 70 mm × 48,7 mm

Kompresszió: 10,7:1

Hűtés:  levegő-olaj

Teljesítmény: 93 LE / 10500 fordulaton

Nyomaték: 66.7 Nm (6.8 kg-m) / 9500 fordulaton

Keverékképzés: karburátor, 41 mm torokátmérővel

Kenés:  Nedves karteres

Váltó: hatfokozatú

Kuplung: Nedves, többtárcsás

Meghajtás: Lánc

Hosszúság: 2130 mm

Szélesség: 730 mm

Magasság: 1190 mm

Tengelytáv: 1465 mm

Száraz tömeg: 209 kg

Váz: alumínium hídváz

Villaszög: 65°

Gumi:   elöl: 120 / 70 R17 ZR, hátul 160 / 70 R17 ZR

Üzemanyagtartály: 2

2015.07.02