Évszázados történet: Meguro S1 -
A japán motorok iránti szenvedély nálunk nem üzlet – életforma. A Red Baronnál nemcsak eladjuk, de értjük és érezzük, mitől különleges a felkelő nap országának motorkultúrája. Ezért is tölt el minket valódi örömmel, hogy egy olyan név tért vissza a piacra, amely nemcsak nosztalgiát, de igazi történelmet hoz magával.
Ugyan idehaza kevesen tudtak róla, de a világ nagy részén a Meguro név legendaként él a veterános berkekben – most pedig újra itt van és már nálunk is megtalálható. Nem csupán egy motor, hanem igazi időutazás, klasszikus forma, modern technikával.
Tisztelgés a múlt előtt
A Kawasaki 2024-ben újraélesztett egy márkát, amely a klasszikus japán motorkerékpár-gyártás ikonikus korszakát viszi tovább. A kisebbik modelljük, az egyhengeres négyütemű S1 több mint egy retró stílusú motorkerékpár, tisztelgés is a technikatörténet dicsőséges korszaka előtt.
Száz évről beszélünk: a Meguro Manufacturing Company 1924-ben alakult Tokió Meguro nevű városrészében, és ráérezve a korszellemre, hamarosan a nagy lökettérfogatú, az akkori viszonyok között magas teljesítményű motorkerékpárok gyártásába kezdtek, hamar a Japán élvonalba kerülve. Az 1937-ben bemutatott Z97 modelljük már 498 köbcentiméteres egyhengeressel készült – kevéssé ismert tény, de ez volt az első motor, amelyet a tokiói rendőrség is használt.
A második világháború után az egész iparnak nehéz volt a talpra állás, de a Meguro vezetése az előre menekülést választotta: folytatták innovációt, és olyan modelleket mutattak be, mint a T1 Senior és a T2 Senior, amelyekhez az inspirációt a brit BSA A7 adta. Az 1960-as évek elején a cég viszont pénzügyi nehézségekkel küzdött, így 1963-ban a Kawasaki felvásárolta, hogy a soros, kéthengeres W1 modell átkerüljön hozzájuk. A gyártás onnantól az ő nevük alatt folytatódott és a sportos négyütemű igazi legendává vált. Nem véletlen, hogy az 1999-ben bemutatott Kawa W650 ehhez tért vissza, ahogy az sem, hogy immár 800 köbcentis változatban folyik tovább a gyártás – az évszázados jubileum tiszteletére újra Meguro néven!
A múlt és jelen találkozása
Az S1 viszont a Kawasaki W230 modelljén alapul, és a klasszikus, 1964-es Meguro SG megkapó formatervét idézi. 233 köbcentis, léghűtéses, négyütemű, egyhengeres SOHC blokkal szerelték, ami a mindennapokhoz megfelelő 18 lóerőt és hozzá illő 19 Nm-es nyomatékot biztosít. Kifejezetten könnyű, a 143 kg-os tömeg és az alacsony, 740 mm-es ülésmagasság szerethető és könnyed vezetési élményt kínál.
Mi más kell egy retró gépre? A dizájnja tökéletesen hozza a klasszikusok stílusát: krómozott tartály, küllős kerekek, analóg műszerek és múltidéző kipufogó. Mindezek mellett a modern technológia sem maradt el: ABS fékrendszer szavatolja a biztonságot.
A Kawasaki bevallott célja a Meguro márkanév újjáélesztésével az volt, hogy tisztelegjen a motorkerékpár-gyártás úttörője előtt, visszanézzen a saját korai éveibe, kapcsolatot teremtve egymástól távoli évtizedek között. Kipróbálva a négyütemű szépséget, maximálisan egyetértünk velük: az S1 nem csupán egy jármű, hanem vidám időutazás is, amely lehetőséget ad, hogy részesei legyünk a japán motorgyártás gazdag örökségének.
Gyere, próbáld ki!
Ha valakit megérintett ez a különleges, múltból és jelenből gyúrt keverék, jó hírünk van: a Meguro S1 nemcsak a bemutatóteremben néz ki vágykeltőn. Tesztmotorunk készen áll, hogy megmutassa, milyen érzés egy naprakész technikával feldobott régies szépséget vezetni. Könnyű, kezes, fürge, mégis karakteres, olyan élményt ad, amit nehéz csak úgy félretenni. Gyere be a Red Baronba, ülj fel rá, és érezd át, milyen, amikor a történelem újra mozgásba lendül!
Műszaki adatok
Motor: 233 cm³, léghűtéses, négyütemű, egyhengeres SOHC
Teljesítmény: 18 LE / 7000 ford./perc
Nyomaték: 19 Nm / 5800 ford./perc
Ülésmagasság: 740 mm
Tömeg: 143 kg
Üzemanyagtartály: 12 liter
2025.05.07