Játék közben szeretsz bele - Suzuki GSF650 Bandit S, 2016 -

Biztos mindenki látott már olyan filmet, amikor a kicsit szürke, távolról uncsinak tűnő szomszéd lányról vagy srácról kiderül, hogy a legnagyobb partiarc és/vagy lepedőakrobata – a sztori csak attól függ, hogy Hollywoodban rendezték-e vagy egy hetedik kerületi lakásban forgatta Kovi.

A motoriparnak is megvannak a maga bekopogó szomszédjai: távolról nem mutatnak sokat, de ha közelebbről megismerjük őket, a röpke pásztoróra után akár hosszú, boldog, tartós kapcsolat is lehet az afférből. A Suzuki Banditje pont ilyenek, hisz elsőre nem nagyon akad meg rajta a szem, de aki kipróbálja, sokszor dönt úgy, hoppá, kell ez, mert denagyonjó.


A modellnév még a levegő-olaj blokkokkal került be a köztudatba. Fogták a sportmotorban bizonyított, de már korosodó négyhengerest és csináltak egy remek utcai mindenest. Talán a gyáriak sem gondolták, hogy a költséghatékony ötlettel mekkora cunamit indítanak el. Akkor a német szaksajtó egyöntetűen borult térdre a Suzuki előtt és puha párnákkal ágyazott meg a sikernek – a vásárlók hittek nekik és nem is csalódtak.


A koncepció a mai napig azonos. A bevált sportblokkok kicsit megszelídítve tökéletesek a mindennapokban, a kiforrott technika, a praktikus megoldások pedig tartóssá, reálisan fenntarthatóvá teszik a Banditek összes generációját. A Red Baron kínálatában levő 2016-os 650 is ilyen. A fejidomos S-verzió ideális nem csak a hét közbeni feladatokhoz, de a hétvégi vagy nyári kirándulásokhoz is.
A 85 lóerős teljesítmény teljesen korrekt, pláne, hogy a megfelelő haladásért nem kell szétforgatni a 656 köbcentis folyadékhűtéses négyhengerest. A forgatónyomaték 64 Nm, amit hatfokozatú váltó segítségével oszthatunk be – a fokozatok gyorsan, ügyesen kapcsolhatók, finom szerkezetet pattintottak a szekunder lánchajtás a főtengely közé.


Az ülés két személynek is tökéletesen kényelmes, a jól párnázott, széles nyereg a hosszabb utak barátja. A fogyasztása is ideális túramotorrá teszi – az öt liter alatti étvágy két személlyel is lazán tartható. A kétszázas végsebesség mutatja, hogy autópályán is van tartalék a Banditben – a formás plexinek hála, a menetész sem szakít le senkit a kormány mögül.
A 41-es első villa nem állítható, a hátsó viszont személyre szabható a használat függvényében. A fékrendszert ABS segíti, így azok számára is jó választás a Suzuki kellemes mindenese, aki a közúti biztonságot fontosnak tartják.

 

 

Műszaki adatok

Motor: 656 cm3-as soros négyhengeres DOHC vezérléssel
Teljesítmény: 85 LE/ 11500 ford.
Váltó: hatfokozatú
Hasmagasság: 135 mm
Tömeg: 250 kg
Ülésmagasság: 790 mm
Üzemanyagtartály: 19 l

 

2023.01.20