Könnyen jön, könnyen megy - Kawasaki Z300, 2015 -

Ha egy belépő szintű, de már haladóknak is alkalmas motort keresünk, évek óta a Kawasaki felé kacsintgatunk: a sorkettes negyedliteresük több évtizede etalon. Igaz, hogy a mi piacunkon 300-asként van jelen mostanság, de a sportos gének megmaradtak, akár a burkolt Ninjáról, akár a szexi félmeztelen Z300-ról van szó.

A színeket mindig is érezték, de sokaknak a méregzöldjük túl neonossá, harsánnyá vált – nekik pont szimpatikus lehet ez a visszafogott grafitszürke verzió, ami hála istennek nem slankítja a gépe. Az 1,405 millis tengelytávja megegyezik az ER nagytestvérrel, így garantáltan senki nem mondja majd, hogy kisbiciklire ült a nagy medve.
Az ereje sem kevés, hiszen 39 lóerő a mindennapi közlekedésre több, mint alkalmas, nem kell izzadt tenyérrel kínozni a markolatot, hogy a motor meglóduljon. A 168 kilós tömege is rendkívül szimpatikus: 785 milliméter ülésmagassággal párosítva magabiztosságot adhat azoknak is, akik kevesebb kétkerekű tapasztalattal rendelkeznek. A szerpentineken is jól jön az alacsony tömeg, a remek kezelhetőségnek hála, még az erősebb gépeknek is megmutathatjuk, mi merre hány méter.
A blokk szokás szerint remek. Mérete okán alul nem egy nyomatékgyár, de olyan fickós lelkesedéssel veszi a gázt s kéri a fordulatot, mintha valami régi karburátoros sportgépecskén ülnénk. Megpörgetve a kipufogó hangja is megjön, mélyen, ércesen zengi a két henger énekét. Csak annyit mondunk, hogy 13 ezerig elforog letiltás előtt, s kifejezetten élvezi!
A minőségi futóműelemeket jól hangolták, defenzívebb vezetés mellett is helytáll a Kawasaki. Az persze érezhető, hogy nem a hazai gödrös utakon zajlott a gyári teszt, de aki nagyon reménytelenül aszfalthiányos helyen lakik, választhatja a gyár ugyanezzel a blokkal szerelt Versys 300-as túraenduróját is. 
A kormány kellemesen széles, s bár a nyereg nem tűnik extra kényelmesnek, mégis komfortosan tartja a feneket. Ehhez hozzátesz a jól elhelyezett lábtartó is: ideális helyre igazítja a csizmát, a testtartás, a saját súlypontunk megfelelő pozícióba kerül ahhoz, hogy zsibbadás nélkül utazzunk akár egész napokat.
A fékrendszert blokkolásgátlóval okosították, a szóló 290-s első tárcsafék bőven elég ehhez a teljesítményhez. A 220-as hátsónak nem az ereje a lényeg, hanem a remek adagolhatósága, nagyon finoman tudjuk stabilizálni vele a motort városban vagy szűk kanyarokban.
A fogyasztás, ha nem a sportosság a fő cél, a befecskendezőnek hála alatta maradhat négy liternek. Városba ugyanúgy alkalmas, mint munkába járni vagy hétvégén kirándulni – aki A2-es jogosítványt birtokol vagy nem vágyik túl nehéz, túl erős motorra, a kis Z-vel megtalálhatja a számítását.

 

Műszaki adatok

Motor: folyadékhűtéses, négyütemű, soros kéthengeres nyolcszelepes DOHC benzinmotor
Hengerűrtartalom (cm3): 296
Sebességváltó: hatfokozatú szekvenciális
Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc
Tengelytáv (mm): 1405
Szabadmagasság (mm): 145
Ülésmagasság (mm): 785
Menetkész tömeg (kg): 168
Üzemanyagtartály (l): 17

 

2020.01.20