Lehetetlen nem vágyni rá - Yamaha XSR900 -

ki ránéz, annak megremeg a jobb csuklója és szeretne kövér gázt adni – nem csoda, a Kenny Roberts által híressé tett sárga-fekete-fehér festés a Yamaha versenymotorok aranykorát idézi fel.
A legendás TZ750-es dirt track gépre csak színében hasonlít az XSR900 – ugyan mindkét gép erős és szép, de a kétütemű négyhengeres vezetéséhez, pályán tartásához kellett egy világbajnok, míg a kortárs retró nakeddel az átlagos utcai motorosok is gond nélkül elboldogulnak.


 A CP3 modellkód egy folyadékhűtéses háromhengerest blokkot takar – elképesztően jó konstrukció, bármi, amibe beleszerelik, a szegmens királyságáért indul harcba. Megbízhatósága, ereje és hangja is elsőrangú, a 115 lóerő minden élethelyzetben bőven elég. Gázadásra akkorát sprintel az XSR, hogy azonnal felugrik valami látomás, és mi is Kenny Robertsnek képzeljük magunkat.
Az üzemmód kapcsoló lehetővé teszi, hogy a kezes-agresszív skálán kiválasszuk, milyen kedvünk, milyen motoros tudásunk van. Városban nem érdemes túl hegyesre állítani, ott túl könnyen megmutatja sportos génjeit a Yamaha. A biztonságunkra természetesen kipörgés- és blokkolásgátló is vigyáz – ismerve a hazai közlekedési morált, erre szükség is van, de azt sem szabad letagadni, hogy úgy ugrik fel tízezerre a fordulatszámmérő, hogy csak pislogunk. A maximális forgatónyomaték 87 Nm, amit 8500-as fordulaton ad le, azaz hiába remek a hatfokozatú váltó, nem kell folyton pöckölgetni, megoldja a gép erőből. Gyors visszaváltásokkor viszont jól jöhet a szimpatikus csúszókuplung.
Az XSR900 egyik legjobb része a futómű: a 41 milliméteres villa teljesen személyre szabható, és a Monocross hátsó rugóstagot is belőhetjük testünkhöz vagy vezetési stílusunkhoz. Örömteli érzés végigtapogatni a motort, a beépített alapanyagokon nem spóroltak, nincsenek fémnek kamuzott műanyagok, jól megmunkált, szépen kiválasztott alkatrészek jutottak az XSR-re. Ugyan színében és kontúrjában a hetvenes éveket idézi, közelről nincs benne semmi elavult vagy régies.
Az ülés a café racer jellegű púp ellenére kétszemélyes, a szexi kiegészítő percek alatt eltávolítható, ha utassal szeretnénk meghódítani a szerpentineket. Nem ez a Yamaha univerzális túramotora, ne is szereljünk rá költöztetéshez alkalmas dobozszetteket. Karcsú és sportos, elég ránézni, és a mellékvesevelő azonnal elkezdi termelni az adrenalint.

 

Műszaki adatok

Motor: háromhengeres, négy ütemű, folyadékhűtéses, DOHC vezérléssel, hengerenként négy szeleppel
Lökettérfogat: 847 cm³
Maximális teljesítmény: 84.6kW (115LE) @ 10,000 rpm
Maximális nyomaték: 87.5Nm (8.9kg-m) @ 8,500 rpm
Indítás: Elektromos
Hajtás: láncos
Fogyasztás: 5.2l/100km
Teljes hossz: 2,075 mm
Teljes szélesség: 815 mm
Teljes magasság: 1,135 mm
Ülésmagasság: 830 mm
Feltöltött tömeg (olajjal és üzemanyaggal): 195 kg
Üzemanyagtank kapacitása: 14 L
 

 

2021.05.21