Takarékos megoldás a mindennapokra - Honda NC700D Integra -

A Honda nem fiókokban gondolkodott: volt egy jó ötletük, amit megcsináltak, nem rettegve attól, hogy a kategóriákba ragadt motorosok esetleg elutasítják. Néha kockáztatni kell, mert abból születnek a jó dolgok, s az NC700D pont ilyen. Kicsit ugyan robogó, kicsit ugyan motor, de mégis nagyon élhető és szerethető.
Mindkét vérvonalból a legjobb tulajdonságokat örökölte: a vezetése egyszerű, mint az automatáké általában, de a viselkedése a normál méretű gumik miatt sokkal kezesebb és kiszámíthatóbb. Elöl 120/70-17, hátul 160/60-17 méretű abroncsokon gördül - a fékrendszer természetesen blokkolásgátlós a biztonság jegyében.


A soros kéthengeres, 670 köbcentiméteres blokk és hajtáslánc ismerős lehet a NC család többi tagjából: egy platformra több különböző gépet is építettek, ugyanúgy gondolva a túrázókra, mint az ingázókra. A 2012-es bemutató óta az Integra bebizonyította, hogy az ilyen napi rutint jelentő feladatokat is könnyedén képes megoldani.
Az átlagos nagyrobogókhoz képest nem fokozatmentes automatával, hanem hatsebességes szekvenciális váltóval szerelték – DCT duplakuplungos, így rendkívül simán dolgozik. Ha elindulnánk, elég D-be kell kapcsolni hüvelykujjal és onnantól mindent megtesz helyettük, ráadásul a CVT-k kellemetlen késlekedése és rántása nélkül.


Természetesen, aki szeretné, zongorázgathat a fokozatok között, de jobban járunk, ha a fedélzeti számítógépre bízzuk magunkat. A manuális megoldás mellett sportmódot is találunk, amivel kicsit vehemensebbnek, agilisabbnak hat a kéthengeres négyütemű. Az 52 lóerejével persze úgy sem lesz belőle vadállat, de ez a gép nem is erről szól – ha jól bánunk az Integrával, a négyliteres fogyasztás nem elérhetetlen álom, hanem a mindennapi realitás.
Gyakori kifogás a kanapérobogókkal szemben, hogy nem eléggé merevek rossz úton vagy bizonytalan érzést sugallanak a kanyarokban – itt ezzel nem lesz gond: a nagyobb kerékméret és a motorkerékpárok irányába mutató vázkoncepció kifejezetten semleges viselkedést biztosít. A 41 milliméteres első villa és a központi hátsó rugó hangolása feszes, ami jó minőségű aszfalton remek élmény. A nagyon kátyús útszakaszokra – Magyarország mintegy harmadára – kiváló motorokat találhattok a Red Baron kínálatában, de az NC700D ott lesz ideális, ahol tényleg összefüggő a burkolat.


A blokk a két láb között található, a súlypont szimpatikusan alacsony – mivel a futómű inkább motoros jellegű, az ülés alatt nincs túl nagy tárolóhely. Felnyitva azért kapunk pár liternyi teret, de egy bukósisak már nem fér be a központi rugóstag és az oda épített üzemanyagtankot miatt. Annak térfogata 14 liter, ami tekintve a kiváló átlagfogyasztást, nagy távolságok megtételéhez is megfelelő. Aki viszont inkább a zárható helyet hiányolja a feneke alól, vessen egy pillantást a masszív hátsó, gyári dobozra: oda egy sisak vagy kabát is könnyedén befér. Mi más kéne a napi ingázáshoz?

 

Műszaki adatok

Motor: folyadékhűtésű, négyütemű, nyolcszelepes, felülfekvő vezérműtengellyel szerelt soros kéthengeres 
Hengerűrtartalom: 670 cm3
Teljesítmény: 52 LE 6250 ford./perc
Sebességváltó: hatfokozatú duplakuplungos (DCT)
Szekunder hajtás: lánc
Ülésmagasság (mm): 790
Üzemanyagtartály: 14,1 l
Menetkész tömeg: 238 kg

 

2023.03.27