Vulcan: a név kötelez - Kawasaki Vulcan S 650 -

A név legendás: ha kimondjuk, hogy Vulcan, sokaknak a kifejezetten sokáig, a majdnem húsz évig gyártott 500-as customok ugranak be. Ugyan voltak ennél nagyobb gépeik is, de az 1990-től 2009-ig tartó modellciklus a Kawasaki egyik legikonikusabb gépévé tette a soros kéthengerest.
A cég bevált recept alapján dolgozik: kiválogatja a legjobb összetevőket, a bombabiztos alapanyagokat, majd úgy kevergeti az üstöt, hogy a végeredmény kicsit különbözzön mindenki másétól, hogy egyedi legyen, de szerethető. A régi 500-asuk is ezt az építőszekrény-elvet követte, hisz a bevált négyütemű a sportos GPZ500-ban, a túraenduró KLE500-ban és a mindenes ER-5-ben is tökéletesen működött. 

A 650-es blokk ugyanezt tudja, dohog a Verysekben és az új ER-ekben, és előnyeit megcsillogtatja az extravagáns, semmi másra nem hasonlító Vulcan S-ben is. A történelem megismétli önmagát, vagy a Kawasaki ismétli a történelmet? Mindegy is: a középkategóriás, a power-cruiser és a roadster stílusból egyaránt merítő gép remek választás azoknak, akik a stílust és a praktikumot akarják közös nevezőre hozni.
A hengerenként négyszelepes blokkról már mindent elmondtunk, nem rejteget titkokat: 61 lóereje és 63 Nm nyomatéka bőven elég arra, hogy egy vagy két személlyel közlekedjünk, utazzunk, keressük a legszebb naplementét a határon innen vagy túl. Ami a Vulcan S fő vonzereje, a sajátos formaterv, amely sok-sok izgalmas részletet tartogatva ragasztja magára a tekintetet. 
Az első lámpa különleges alakja, a tank és a nyereg vonala nem mindennapi, de a külső nem csak egy céltalan játék volt a Kawasaki részéről, mert az üléspozíció remek lett: egyenes derékkal, kinyújtott karokkal öröm irányítani az alacsony súlypontú, jól forduló kis customot.
A japán ipari óriás motorjai néha kicsit másként néznek ki, mint a konkurensek termékei. Értékeljük ezt a szándékosságot, mert ők azokra a motorosokra gondolnak, akik a minőségből, a megbízható működéséből nem engednének, de valami egyedibbet, megjegyezhetőbbet és ezáltal szerethetőbbet szeretnének társnak az együtt megtett kilométerekhez.

 

Műszaki adatok

Motor: Folyadékhűtéses, négyütemű párhuzamos kéthengeres
Lökettérfogat: 649 cm³
Kenés: Kényszerkenéses, félszáraz karter
Maximális teljesítmény: 44.7 kW {61 LE} / 7,500-es fordulaton
Áttétel: 6-sebességes
Véghajtás: O-gyűrűs lánc
Ülésmagasság: 705 mm
Üzemanyag mennyiség: 14 liter
Menetkész tömeg: 229 kg

 

2021.11.22