Vulcan: fekete, mint a bazalt - Kawasaki Vulcan S 650 -

Azért, mert egy cég megpróbál minél több bőrt lehúzni egy koncepcióról, nincs okunk szomorúságra egészen addig, míg valami ilyen jó bőr, mint a hatfeles Vulcan: a Kawasakinál már a nyolcvanas és kilencvenes években kitapasztalták, hogyan lehet egy blokk alapján több különböző gépet csinálni. Nincs is ezzel baj, a kertészek pont így dolgoznak – fogják a legéletképesebb alanyt és annak függvényében, hogy mi a cél, ráoltanak valamit, hogy a végeredmény ellenálló és bőtermő legyen.

A legendás Vulcan is hasonló nemesítés eredménye, igaz, ha kimondjuk a nevét, máig sokaknak az 500-as előd ugrik be, ami nem véletlen, hisz az 1990-től 2009-ig tartó modellciklus a japán gyár egyik legismertebb konstrukciójává tette a soros kéthengeres négyüteműt. Nem csak a kompakt softchopperben, hanem a pofás GPZ500-ban, a túraenduró KLE500-ban és az univerzális ER-5-ben is nagy sikert aratott.


A kortárs 650-es motor szintén szereti több műfajban megmutatni, mire képes, hisz hajtja az ER-t és a Versyst is, ám sokak kedvence pont az egyedi külsejű Vulcan S, amit nehéz is fiókba gyömöszölni. Kicsit roadster, kicsit custom, de aki valami egyedi dizájnt keres, biztosan kedvelni fogja, mert ez a platform az, ahol zseniális arányban keveredik a forma és a praktikum.
A hengerenként négyszelepes blokk bevált, szerethető és megbízható konstrukció, teljesítménye bőven elég a dinamikus motorozáshoz; 61 lóereje és 63 Nm nyomatéka megfelelő a kétszemélyes túrákhoz is. A kis zölddel feldobott fekete szín elég rosszfiús, de a morcos kinézet számos finomságot tartogat: az izgalmasan formált első lámpa, a különleges ívekből összeálló váz, vagy a rekordalacsony, épphogy hetven centis ülésmagasság sokak figyelmét kivívta már.


A Vulcan S-t mindenki megnézi, és aki kipróbálja, az garantáltan a szívébe zárja. A remekül hangolt kéthengeres, a stabil futómű és a precíz hatfokozatú váltó kellemes közlekedést és nyugodt üzemben tartást garantál. A kormánypozíció egyenes derekat enged, így hosszú távon is komfortos a Kawasaki, aminek fogyasztása normál üzemmódban nem éri el az öt litert sem.


Az előre tolt lábtartó tiszteletadás a gyár legendás customainak, hisz a Vulcan nevet valóban csak a legjobbjaira írta rá a Kawasaki. A kortárs 650-est is bátran oda lehet tenni a híres elődök közé – ugyan a króm közben kiment a divatból, de feketében legalább olyan vágyakat ébresztő, akár városba ingázós, akár hétvégi kirándulós motorként tekintünk rá.

Műszaki adatok

Motor: Folyadékhűtéses, négyütemű párhuzamos kéthengeres
Lökettérfogat: 649 cm³
Maximális teljesítmény: 44.7 kW {61 LE} / 7,500-es fordulaton
Ülésmagasság: 705 mm
Üzemanyag mennyiség: 14 liter
Menetkész tömeg: 229 kg

 

2023.11.27