Red Baron Túraklub Győr - októberi kezdő túra

A túra időpontja: 2019.10.12. szombat
Túravezető: Adonyi Tamás
Gyülekező: Red Baron parkoló 09.00 – 09.30; 
             cím: Győr, Mécs László u. 1.
Indulás: 10.00
Érkezés: 17.00
Túraútvonal hossza: 131km
Útvonal: Győr – Bős - Győr 

A túra kezdő motorosoknak készül, ezért 80 km/h sebességgel haladunk, nincs feszített tempó és nincs kanyar vadászat! 

Túra leírása: A bős–nagymarosi vízlépcső (BNV) – hivatalosan Gabčíkovo–nagymarosi Vízlépcsőrendszer – a Duna magyarországi és szlovákiai közös szakaszának komplex hasznosítására tervezett építmény. A vízlépcső létesítésének célja az energiatermelés, a hajózhatóság biztosítása, az árvízvédelem és területfejlesztés volt. A létesítmény tervezett főbb egységei: a Dunakiliti mellett épülő mederzáró duzzasztómű, a Csallóközön végig húzódó üzemvízcsatorna közepén a bősi erőművel és Nagymaros térségében a nagymarosi vízlépcső. A bősi erőmű első ütemét 1986-ban, a nagymarosi erőmű utolsó egységét pedig 1990-ben kellett volna üzembe helyezni. Eredeti formájában végül sosem valósult meg, mivel a magyar kormány a környezetvédők és civilek tiltakozásának hatására 1989-ben leállította a magyar oldalon az építkezéseket, 1992 májusában pedig felbontotta a szerződést az (akkor még) csehszlovák féllel. A csehszlovák oldalon ezt követően 1992 októberében a bősi erőmű csatornájába (vagyis szlovák területre) terelték a Duna vizének 83%-át (és azóta is jogtalanul használja azt). Az ügyben a két ország a hágai Nemzetközi Bírósághoz fordult, amely végül 1997-ben mindkét felet elmarasztalta, és kötelezte őket a helyzet államközi szerződésekkel való rendezésére, ez azonban azóta sem történt meg. Ezzel a Nemzetközi Bíróság által a fennállása óta vizsgált 151 eset közül a bős-nagymarosi a leghosszabb ideje rendezetlenül maradt ügy.

Kérlek, hogy a túrára teli tankkal érkezz, rendezett papírokkal, megfelelő műszaki állapotú motorral!
Ha szeretnél szép környéken és kezdő túrán motorozni, akkor gyere el!

Adonyi Tamás
túravezető