A frissítő cirkálás

Emlékezzünk csak: előbb sorkettessel kezdték, az XS650 generációk kedvence lett. Utána V2-essel jöttek: a TR1 rendkívül jól sikerült 1000 köbcentis túragép volt, sokszor akár 2-300 ezer kilométeres futásteljesítménnyel. Ennek motorját a Virago család is megkapta, de később a Drag Starok és a Bulldogok is ez alapján épültek – közel harmincéves, gyönyörű modellciklus, igaz?

 

Ezek alapján bátran lehetünk optimisták, ha egy Yamaha kéthengeres kerül elénk. Igaz, ez a már egy újabb konstrukció, semmi köze az őshöz, oda akarták belőni a hengerűrtartalmat, ahol már a férfiak is elismerően bólintanak: 1300 köbcenti fölé.
  

 Az eladó Yamaha XVS1300A Midnight Star motor technikai adatait ide kattintva olvashatja! 
  

100 milliméter a furat, 83 a löket, vagyis nem amerikai stílusú, hagyományos blokkról van szó: a Yamaha, ha kell fölpörög, sőt, erőnek sincs híján. 73 lóerő a teljesítménye, amelyet 5300-as fordulaton ad le. Sokkal beszédesebb szám a 106 Nm, amely már 4000-es fordulaton megnyújtaná a szekunder hajtás fogasszíját, ha az hagyná – erről nincs szó, a szíj bírja, sőt kenni sem kell, mint a láncos konkurenciát.

 

Az üléshelyzet olyan, amilyennek egy igazi cirkálón lennie kell. A kormány széles, mélyen ülünk, a fenék 715 milliméteren simul bele az ergonomikusan formázott nyeregbe. A lépcsős kialakítás miatt az utas magasabbra kerül, tulajdonképpen kényelmesen átlát vállunk-sisakunk fölött – a mögöttünk elhelyezkedő hölgyek is élvezni fogják a barangolást, hisz egyenes derékkal, teljes kényelemben, nyugodtan szemlélődve kirándulhatnak.

 

A Yamaha már évek óta egységre törekszik motorjain. Nem csak blokkot, nem csak dizájnt terveznek, hanem működő, használható rendszert. Éppen ezért mindig hihetünk abban, hogy a gépeik vezethetők, a mindennapokban használhatók. Annak ellenére, hogy az első villák és a hátsó rugóstag nem űrtechnika, mégis kezes a három mázsa alatti cirkáló. Az első fék is támogatja a vezetőt, hiszen 298-as dupla tárcsába harapó kétdugattyús nyergek ereje elég arra, hogy megfogja a gépet. Nem mellékes egy 1690 milliméter tengelytávú gép esetében: a hátsó fék jól adagolható, kiegészíti az elöl dolgozó kollégáit, valamint a lassú, szűk fordulóknál kellő stabilizációs segítséget nyújt.

 

Az injektoros kéthengeres nem iszákos: normális csuklózással öt liter a fogyasztás, amelyet növelni ugyan lehet, de jelentős durvulással sem lehet megduplázni. Túrázni tehát alkalmas, de ezt a cruiserek amúgy is szeretik, hiszen oldaltáskák és egyéb kiegészítők illeszthetők rájuk – ennek a Yamahának még jól is áll az efféle csinosítás.

 

 Az eladó Yamaha XVS1300A Midnight Star motor technikai adatait ide kattintva olvashatja!