KAWASAKI ZL 400SE ELIMINATOR
Mi kellett a recepthez? Egy ügyesen formált váz, csepptank, íves nyereg meg valami blokk. Ezeket keresztezték a mérnökök, hogy a softchopperek kínosságán végre túllépve megpróbálkozzanak valami sokkal bátrabbal, a dragos vonalak népszerűsítésével. 250 és 1100 köbcenti között minden méretbeli kategóriát lefedtek, kihasználták a polcon levő GPZ blokkot. A sok modell közül a kardánhajtású 400-as az egyik legizgalmasabb. Azon túl, hogy kifejezetten pörgős, sprintelős gép, a Special Edition kivitel fekete festése és sűrűn hurkázott ülése annyira vonzza a szemet, hogy nem csak az öreg rókák, hanem a fiatalok is megbámulják – kortalan szépség az Eliminator. Érdekes, hogy ez a forma máig divatban van, gondoljunk csak az amerikai V-Rod kontúrjaira – mélyen ülünk, a karok egyenesen, a lábak kényelmesen nyújtva, vagyis minden adott egy jó kis gyorsuláshoz a lámpánál. A soros négyes 16 szelepes DOHC blokk ebben partner, hisz 54 lóerejét 12-ezres fordulaton adja le, vagyis ez minden, csak nem unalmas japán softchopper. Hát igen, szívét egy sportmotortól kapta, és így is viselkedik, igaz, a gyáriak úgy hangolták át a blokkot, hogy 60 és 120 között érzi magát igazán elemében. 33-as torkú Keihin karburátorok szolgáltatják az üzemanyag-keveréket – a KRESZ által megengedett határok között barátian fogyaszt az EL400, felette már kicsivel torkosabb, mint minden, idomokkal nem takart motor. Bár, aki kicsit burkoltabb Eliminatorra vágyik, az is megoldható, hisz létezett gyári fejidomos kivitel, ami már a menőség netovábbja; messze az néz ki a legjobban. Az egyenes testhelyzet hosszabb távon is kényelmes, a 755 milliméteres mélységbe engedett ülés jól párnázott és kifejezetten komfortos. A 400-as mérete a magasabb, 190 feletti férfiaknak kicsit kuporgós, de ez alatt mindenkinek megfelelő, sőt, a 194 kilós száraz tömegű gép a női motorosoknak is szimpatikus lehet. Akik nem szeretnék feladni a soros négyes gépek adta sima járást és vibrációmentes üzemet, de valami egyedibb formájú, retrós vagányságot hiányolnak az életükből, nem járnak rosszul a fekete, 1994-es Kawasakival – a stílus sosem megy ki a divatból.
Ha szeretnéd megvásárolni a cikkben szereplő motort, kattints ide.
Motor: folyadékhűtésű, négyütemű, 16 szelepes, négyhengeres soros motor,
Hengerűrtartalom: 398 cm3
Furat x löket: 56 x 40,4 mm
Kompresszió: 11:1
Teljesítmény: 54 LE (38 KW) 12000/min-nál
Forgatónyomaték: 34 Nm 10500/min-nál
Üzemanyag-ellátás: Keihin állandó nyomású karburátor 33mm-es torokátmérővel
Olajozás: nedves karteres
Váltó: hatfokozatú
Kuplung: mechanikusan működtetett, olajfürdős, többtárcsás
Primer hajtás: fogaskerekekkel
Szekunder hajtás: kardán
Váz: acél dupla bölcsőváz
Futómű elöl teleszkópvilla, 37 mm-es belsőcső-átmérővel, hátul acél lengővilla, kétoldali rugóstag
Tengelytáv: 1550 mm
Fék elöl: 300 mm-es tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Fék hátul: 160 mm-es dobfék,
Gumiméret elöl: 100/90 – 18
Gumiméret hátul: 150/80 H 15
Ülésmagasság: 755 mm
Tanktérfogat: 12 l (Tartalék: 3 l)
Száraz tömeg: 194 kg
Menetkész tömeg: 215 kg