KAWASAKI ZL 400SE ELIMINATOR

Mi kellett a recepthez? Egy ügyesen formált váz, csepptank, íves nyereg meg valami blokk. Ezeket keresztezték a mérnökök, hogy a softchopperek kínosságán végre túllépve megpróbálkozzanak valami sokkal bátrabbal, a dragos vonalak népszerűsítésével. 250 és 1100 köbcenti között minden méretbeli kategóriát lefedtek, kihasználták a polcon levő GPZ blokkot. A sok modell közül a kardánhajtású 400-as az egyik legizgalmasabb. Azon túl, hogy kifejezetten pörgős, sprintelős gép, a Special Edition kivitel fekete festése és sűrűn hurkázott ülése annyira vonzza a szemet, hogy nem csak az öreg rókák, hanem a fiatalok is megbámulják – kortalan szépség az Eliminator. Érdekes, hogy ez a forma máig divatban van, gondoljunk csak az amerikai V-Rod kontúrjaira – mélyen ülünk, a karok egyenesen, a lábak kényelmesen nyújtva, vagyis minden adott egy jó kis gyorsuláshoz a lámpánál. A soros négyes 16 szelepes DOHC blokk ebben partner, hisz 54 lóerejét 12-ezres fordulaton adja le, vagyis ez minden, csak nem unalmas japán softchopper. Hát igen, szívét egy sportmotortól kapta, és így is viselkedik, igaz, a gyáriak úgy hangolták át a blokkot, hogy 60 és 120 között érzi magát igazán elemében. 33-as torkú Keihin karburátorok szolgáltatják az üzemanyag-keveréket – a KRESZ által megengedett határok között barátian fogyaszt az EL400, felette már kicsivel torkosabb, mint minden, idomokkal nem takart motor. Bár, aki kicsit burkoltabb Eliminatorra vágyik, az is megoldható, hisz létezett gyári fejidomos kivitel, ami már a menőség netovábbja; messze az néz ki a legjobban. Az egyenes testhelyzet hosszabb távon is kényelmes, a 755 milliméteres mélységbe engedett ülés jól párnázott és kifejezetten komfortos. A 400-as mérete a magasabb, 190 feletti férfiaknak kicsit kuporgós, de ez alatt mindenkinek megfelelő, sőt, a 194 kilós száraz tömegű gép a női motorosoknak is szimpatikus lehet. Akik nem szeretnék feladni a soros négyes gépek adta sima járást és vibrációmentes üzemet, de valami egyedibb formájú, retrós vagányságot hiányolnak az életükből, nem járnak rosszul a fekete, 1994-es Kawasakival – a stílus sosem megy ki a divatból.

 Ha szeretnéd megvásárolni a cikkben szereplő motort, kattints ide.

Motor: folyadékhűtésű, négyütemű, 16 szelepes, négyhengeres soros motor,

Hengerűrtartalom: 398 cm3

Furat x löket: 56 x 40,4 mm

Kompresszió: 11:1

Teljesítmény: 54 LE (38 KW) 12000/min-nál

Forgatónyomaték: 34 Nm 10500/min-nál

Üzemanyag-ellátás: Keihin állandó nyomású karburátor 33mm-es torokátmérővel

Olajozás: nedves karteres

Váltó: hatfokozatú

Kuplung: mechanikusan működtetett, olajfürdős, többtárcsás

Primer hajtás: fogaskerekekkel

Szekunder hajtás: kardán

Váz: acél dupla bölcsőváz

Futómű elöl teleszkópvilla, 37 mm-es belsőcső-átmérővel, hátul acél lengővilla, kétoldali rugóstag

Tengelytáv: 1550 mm

Fék elöl: 300 mm-es tárcsafék, kétdugattyús féknyereg

Fék hátul: 160 mm-es dobfék,

Gumiméret elöl: 100/90 – 18

Gumiméret hátul: 150/80 H 15

Ülésmagasság: 755 mm

Tanktérfogat: 12 l (Tartalék: 3 l)

Száraz tömeg: 194 kg

Menetkész tömeg: 215 kg