Red Baron Magazin 2013 Április

 

Az új motorkerékpárok piaca gyakorlatilag 2008 óta folyamatosan és drasztikusan csökken. Az utóbbi évekre pedig elérte a hihetetlen alacsony szintet. Tehát mondhatjuk, hogy évek óta nincs utánpótlás, frissítés az új motorok által. Ez azt eredményezi, hogy a motoros járműpark nem frissül és nem bővül. A régi járműpark műszaki állapota pedig folyamatosan amortizálódik, illetve a szakszerű karbantartás hiánya miatt romlik. Van még egy forrás, a külföldről behozott motorok, amikkel próbálnak utánpótlást eredményezni a piacon, de ezeknél a motoroknál ugyan az a helyzet, mint a Magyar piacon leamortizálódott társaikkal, csak azokkal ez külföldön történt meg, mire hazánkba kerülnek, elmondás szerint hibátlan és egygazdás motorokká alakulnak (varázslat). Szerencsére a motorozni vágyók száma nem csökken, sőt, saját ügyfélkörünkből kiindulva, egyre inkább növekszik. Tehát az eddigi információk szerint az egy főre jutó tökéletes műszaki állapotban lévő motorok száma egyre csökken, tehát egyre nehezebb igazán jó állapotban lévő használt motorkerékpárt találni. Az eddigi eszmefuttatás pártatlan és objektív információk alapján készült.
És most jön a reklám helye :)

A Red Baron is a hazai piacról táplálkozik, tehát az itthon forgalomba lévő motorkerékpárokat cserélünk be, vagy vásárolunk meg, az ügyfeleink igényeinek megfelelően. Viszont mi biztosra megyünk! Mi meghallgatjuk és elfogadjuk, amit az eladók mondanak, de nem arra támaszkodunk, hogy

· „a barátomé volt, ő is újonnan vette”

· „2 éve a garázsban áll”

· „nem is használtam”

· „vezetett szervizkönyve van”

· „hölgy tulajdonosa volt”

· „azért fényeztem át, mert nem tetszett a színe”

· stb., stb....

A Red Baronnál 40 év és 300 üzlet tapasztalata folyamatosan fejleszti Japánban a diagnosztikát. Az „ACIDM” és egyéb diagnosztikai berendezéseink segítségével megállapítjuk, hogy

· van-e váz, vagy futómű deformálás a motoron

· képes-e a motor a gyári maximális teljesítmény leadására

· rendben van-e a teljesítmény minden fordulatszámon

· megfelelő-e külön-külön az első és hátsó fékhatás

· műszerrel ellenőrizzük a féktárcsák kopását, esetleges ütését

· kerék, kormány, csapágyakat ellenőrizzük

· volt-e a motoron valamilyen gyári visszahívás, alkatrész csere, stb. és ezt elvégezték-e?

· és még 50 tétel, amit most nem sorolok fel, de ha befáradsz üzletünkbe, nagyon szívesen mutatunk neked egy állapot lapot.

Tehát itt az állapotfelmérésnél már ki tudjuk szűrni azokat a motorokat, amiket nem szívesen ajánlanánk ügyfeleinknek, ezeket a motorokat nem vásároljuk meg. A következő lépés, hogy szintén egy Japán rendszerű műszaki felkészítést végzünk, ezáltal tudunk írásos garanciát vállalni a motorjainkra.

Összegzésként a motorkerékpár vásárlók számára az a tény, hogy sok motor van a piacon és látszólag olcsón, az megtévesztő lehet. Azért tűnnek olcsóbbnak, mert az előző tulaj a feljavítás egy részét próbálja elengedni a motor árából, egy részét pedig megnyerni. A következő tulaj pedig előbb-utóbb szépen apránként, vagy rosszabb esetben egyszerre kifizeti ezt a pénzt. És utólag a szervizzel kalkulált összeg már nem is tűnik olyan szépnek, ráadásul garancia nélkül.

Aki szeretné biztonságban tudni magát és motorját, szeretne egy bevizsgált, tökéletes motorkerékpárt magának, vagy barátjának, azt várjuk szeretettel!

Red Baron Túraklub

Itt a tavasz, újra csatlakozhatsz túráinkhoz. A túránk célja, hogy a kezdő motorosok túrázási biztonságot szerezzenek és élményekkel gazdagodjanak. A tempó lassú, kényelmes, a 80 km/h-t sehol sem haladja meg. Aki lemaradna, bevárjuk.

Áprilisban induló túráink:
M1-Törökbálinti üzletünk 2013.04.07. vasárnap szervez túrát. Kedvcsinálónkat IDE kattintva olvashatod el.
Győri üzletünk 2013.04.14. vasárnap szervez túrát. Kedvcsinálónkat IDE kattintva olvashatod el.
Pécsi üzletünk 2013.04.21. vasárnap szervez túrát. Kedvcsinálónkat IDE kattintva olvashatod el.

HONDA VT 1300CX FURY

Amerika egy szelete Magyarországon, japán közvetítéssel: amikor a Honda bemutatta a VT1300CX SC61-et, vagyis kinti nevén a Fury-t, sokan hurrázásban törtek ki: végre egy japán custom, ami jobban néz ki, mint a Harley-Davidsonok.

Az 52 fokos hengerszögű folyadékhűtéses OHC motor megegyezik az előd VTX-ben megismert és szeretett kéthengeressel – akik már birtokoltak néhány nyugodt, allűröktől mentes és megbízható japán gépet, értékelni fogják a sima járású, a befecskendező miatt alacsony fogyasztású blokkot.

A furat és löket 89,5 x 104,3 milliméteres aránya jól eltalált, hisz a nyomatékos, a gázra jól reagáló motorral öröm minden méter. A futómű pont annyira egyszerű, hogy jól mutasson egy ilyen custom stílusú gépen, de hangolása kiválóan eltalált: egy személlyel tökéletes, de kettővel is kellemesen használható marad – igaz, az aprócska hátsó ülés inkább a férfias, egyszemélyes kalandozás ígéretét hordozza magában.

Az ABS-es fék diszkrét, nem hivalkodik modern részleteivel: a blokkolásgátlót csak azok veszik észre, akik keresik annak jeladóját – menet közben viszont azonnal boldoggá és magabiztossá tesz bennünket a jól adagolható és a hibáinkat kiküszöbölő fékrendszer. A keskeny első és a széles hátsó gumi vagány megjelenést biztosít, az egyenesfutás páratlan.A motor ereje 58 lóerő, amelyet 4250-es fordulaton ad le. Ehhez bőséges, 107 Nm-es nyomaték párosul – nem nagyon kell használni az ötfokozatú váltót, mindig van annyi erő, amit a kardántengely hátravihet a 200-as hátsó gumi felé. Az ülésmagasság 68 centi – azok is biztonsággal letalpalhatnak, akik nem nőttek magasra, vagy kevésbé tapasztaltak: az alacsony súlypontú Honda VT1300CX mindazok barátja lesz, akik kedvelik az egyedi megjelenésű motorokat, a végiggondolt részleteket és a japánosan tökéletes működést.

Hazánkban ez a modell igen ritka, de most a törökbálinti üzletünkben található egy 2009-es modell, amit 2010-ben helyeztek forgalomba és összesen 3 ezer kilómétert futott.

Vízhűtésű SOHC 52°C V2

Hengerűrtartalom: 1312 cm³

Furat x löket: 89,5 x 104,3 mm

Kompresszióviszony: 9,2:1

Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés

Teljesítmény: 42,5 kW (58 LE) @ 4250 1/min

Forgatónyomaték: 107 Nm @ 2250 1/min

Gyújtás: Digitális, 3 dimenziós térképpel, hengerenként 2 gyertya

Indítás: Önindító

Erőátvitel

Sebességváltó: 5 fokozatú

Szekunder hajtás: Kardán

Váz és futómű

Első felfüggesztés: Ø 45 mm teleszkópvilla, 102,4 mm rugóút

Hátsó felfüggesztés: Központi rugóstag, 95 mm rugóút

Első fék:

Ø 336 mm tárcsafék, kombinált háromdugattyús féknyereg

Hátsó fék: Ø 296 mm tárcsafék, kombinált kétdugattyús féknyerek és ABS

Első kerék: 21M/C × MT2.15

Hátsó kerék: 18M/C × MT6.25

Első gumi: 90/90 - R21M/C

Hátsó gumi: 200/50-R18M/C

Méretek és tömeg

H x Sz x M

2575 × 900 × 1150 mm

Tengelytáv: 1805 mm

Ülésmagasság: 678 mm

Szabad magasság: 126 mm

Menetkész tömeg: 309 kg

Üzemanyagtank: 12,8 l