Red Baron Túraklub - áprilisi túra beszámoló

Útvonal: Törökbálint-Biatorbágy-Etyek-Alcsútdoboz-Felcsút-Vértesboglár-Csákvár-Gánt-Csákberény-Csókakő-Mór-Pusztavám-Bokod-Környe-Tatabánya-Tarján-Gyermely-Szomor-Zsámbék-Törökbálint

A 2022-es év első törökbálinti túráját április 30-án tartottuk. A szervezésre nem volt túl sok idő, de a felkérésnek eleget téve egy kellemes bemelegítő útvonalat állítottam össze. Szerencsére az égiek is velünk voltak és igazi motoros időjárással kedveskedtek nekünk.

Szépen gyülekeztünk az üzlet előtti parkolóban és nem érheti a társaságot a vád, hogy egysíkú lett volna a felhozatal a kétkerekűekből. Mind a stílusirányzatok, mind pedig a motorok lökettérfogata nagyon szerteágazó volt. Nyolcadliteres kezdőmotorok, közepes nakedek és túra-endurók, de bőven a literes hengerűrtartalom feletti cruiserek is képviseltették magukat. Ahány motor, annyiféle motoros tapasztalat – volt olyan résztvevő is, aki a túra hetén vette kézhez a vezetői engedélyét. Videó

Egy gyors eligazítást követően nyeregbe pattantunk, hogy 30 motorral útra keljünk. Kissé izgatott voltam a csapat kapitányaként, hiszen egyedül levezényelni ennyi motort a közúti forgalomban nem a legegyszerűbb feladat, de külön dicséret minden résztvevőnek, hogy mindvégig fegyelmezettek maradtak és a csapat szinte a teljes útvonalon gyönyörűen együtt tudott haladni.

Az túra első felén az etyeki borvidék kanyarjain fűztük keresztül magunkat, majd elhaladtunk Alcsútdoboz előtt a méltán híres platánsor mellett. Az első megállónkat Felcsút és Bodmér között ejtettük meg, Endresz György és Magyar Sándor landolásának a helyszínén. Ők voltak az első magyarok, akik keresztül repülték az Atlanti-óceánt és fél Európát, 1931-ben.

A következő etap vége Csákváron volt, a kihagyhatatlan Csuta Cukrászdában. Itt mindenki pótolhatta a cukor/koffein/nikotin hiányát, hogy utána újult erővel folytathassuk a Vértes kanyarjainak a meghódítását. Csákberényben egy igen különös szerzetre bukkantunk. Egy földből kitörő metrókocsi még Budapesten is szokatlan lenne, nem hogy egy aprócska faluban! Miután ennek is a csodájára jártunk, elvágtattunk Csókakőre, de nem ám a megszokott főútvonalon! Egy keskeny, a hegy aljában kanyargó, pincékkel övezett utacskán jutottunk el a szépen felújított váráról ismert településre. Útközben illatoztak nekünk a frissen, a másnapi Anyák napjára kinyílt orgonabokrok és egyéb tavaszi virágok.

Mór és Környe között következett egy kicsit tempósabb vonalvezetésű szakasz, ám itt is a kicsikhez és kezdőkhöz igazodva választottuk meg a sebességünket. Első a biztonság és, hogy a motorozással még csak most ismerkedő résztvevők jól érezzék magukat!
Megérkeztünk Tatabánya fölé, a Turul Emlékműhöz, ahonnét csodás kilátás nyílik a tájra (a klasszikus bányászváros ipari jellegű látképétől most vonatkoztassunk el). Itt már kellőképpen éhesek voltak a hasak, így egy rövid, ám annál kanyargósabb motorozással elnyargaltunk Tarjánba, a Kraftwerk Bisztróba, hogy elfogyasszuk az ebédünket. Történt ugyan egy kis kommunikációs malőr és az ebéd egy kicsit hosszasabbra sikerült a tervezettnél, de amíg vártunk egymásra, legalább volt alkalmunk egy kiváló beszélgetésre is. Így a régi és új résztvevők is megismerhették egymást.

Az időre való tekintettel az eltervezett Héreg-Bajna útvonalat megnyestük és inkább Gyermely és Szomor érintésével gurultunk el Zsámbékra, ahonnét ráfordultunk az 1-es számú főútvonalra. Innen néhány körforgalmat leszámítva nyílegyenesen vágtattunk vissza a főhadiszállásra, mert már nagyon zártak volna a fiúk az üzletben.

Egy tartalmas, élménydús napot köszönhetek a résztvevőknek, amely nagyszerű hangulatban, és ami a legfontosabb, balesetmentesen telt. Nélkületek nem lett volna az igazi! Remélem, hogy találkozunk a következő túrán! És ahogyan a kezdeti cél az volt, hogy a kezdő motorosok megismerkedjenek a csapatban motorozás szépségével, úgy a továbbiakban is szeretném ezt a szellemiséget tovább vinni. Úgyhogy kezdők, és újrakezdők, csatlakozzatok hozzánk bátran!

Következő túráról hamarosan a www.redbaron.hu oldalon, a havanta megjelenő Red Baron Magazinban, Facebookon és az üzletben is tájékozodhatsz.