A spórolás filozófiája HONDA INNOVA 125

Ahhoz, hogy a japánok fejben eljussanak a Honda Innova 125-höz, bizony bölcsesség kellett. Honda Szoicsiró tudta, mi kell a háborúból felocsúdó Japánnak, és a japánok ösztönösen ráéreztek a Cub zsenialitására, tudták, ez jó nekik. A nagyszerűség azonban nem szakadt meg, ami európai szemmel szinte csoda – ebben szerepet játszott a keleti filozófia egyik alappillére, a tradíció tisztelete.

Nézzenek rá erre a motorra: az egyszerű plasztikburkolat alatt, még mindig ugyanaz a mértéktartó de kiforrott technológia található, ami az ős-Cubban – amit persze még mindig gyártanak. Az egyszerű acélváz és a könnyen javítható fekvő egyhengeres az örökkévalóságnak szól: ízlelgessük csak ezt a szót, manapság ritkán hallani.

A léghűtéses blokk 124,9 köbcenti – ebből jóval több kraftot kipréselhetnének, mint a rendelkezésre álló 9 lóerő, de ezt a modellt nem sportolásra szánják. Ugyan a a végsebesség kevéssel 90 fölött van, de ne törődjünk vele, menjünk 75-tel, ott érzi igazán jól magát a Honda. Az egészséges fordulatszám-tartományban használva olyan arcpirítóan keveset fogyaszt, hogy le sem merem írni: 1,8 liter 95-ös elég neki százon.

10 Nm nyomatékkal gazdálkodhatunk a zseniális négyfokozatú körváltót használva. Nincs kuplungkar, csak lábbal taposunk mindig lefelé. A lámpához nyugodtan beállhatunk négyesben, ott két kis klattyantás, az üres után újra egyes jön, mi meg indulunk tovább. Kilövésről szó sincs, de a budapesti forgalomban megállja a helyét, vidéki utakon meg egyszerűen hibátlan lesz a slank Honda.

Filigránnak tűnik, de ez ne zavarjon meg minket: Ázsiában és Dél-Amerikában ezeket a gépeket munkára használják, esetleg családok és disznócsordák utaznak rajta – a teheroldalkocsis kivitel sem ritka. Ne ódzkodjunk tőle mi sem, bírni fogja a dobozt, a rossz utakat, a reggeli furakodást, de horgászbotok tucatjai is helyet kaphatnak rajta, a fél mázsás harcsával együtt. Kiképzésének hála az öltönynadrág sem lesz rajta olajos: amit lehet, burkoltak. A lánc is tokozott, amivel ügyesen megsokszorozzák élettartamát.

Elöl-hátul normális méretű, 17-es kereket találunk az Innova ANF 125-ön. Ennek köszönhetően pontosan irányítható, nem érzékeny a gödrökre és a buckákra. A nyereg karcsú, a kormány pont annyira keskeny, hogy a garázsban egy biciklinyi helyen és az autósok között a reggeli dugóban is elfér. Ha feladjuk a sebesség hiú mámorát és a kétévente megváltozó divatot sem szeretnénk üldözni, ez a Honda tökéletes – ezt belátni még filozófia sem szükséges.

Motor: léghűtéses, egyhengeres, négyütemű, kétszelepes
Lökettérfogat: 124,9 cm³
Furat x löket: 52,4 x 57,9 mm
Max. teljesítmény: 6,6/9 kW/LE 7500 1/min-nél
Max. nyomaték: 10 Nm 5000 1/min-nél
Keverékképzés: karburátor
Hajtás: lánc
Váz: központi acél csőváz
Gumik: elöl 70/100-17, hátul 80/90-17
Kuplung: többtárcsás, olajfürdős
Váltó: négysebességes körváltó Első fék: tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Hátsó fék: dobfék
Méretek (H x Sz x M): 1890 x 727 x 1083 mm
Ülésmagasság: 768 mm
Üzemanyagtank térfogata: 3,7 liter
Száraz tömeg: 99 kg