Öntudatos utcai harcos, Kawasaki Z900 SE
Ez a gép nem akar lázadni, nincs szüksége a hamis tekintélyszerzésre. Ellenállást nem tűrően megmutatja, milyen egy igazi naked bike, ami kamuzás nélkül tudja azt a feszességet, agressziót és technikai igényességet, amit a csúcsragadozóktól elvárnak. És hogy az SE verzió mit tesz hozzá az alap Z900-hoz? Pont azt, amitől egy motort nem csak élvezetes vezetni, hanem jó érzés birtokolni is.
A Kawasaki már évek óta tudatosan építi a Sugomi dizájnnyelvet, és a Z900 SE is ennek jegyében született. Az éles vonalak, határozott ívek és markáns letörések nem csak a tanknál, de a fejidomon és a kompakt hátsó szekción is ott vannak. A LED-es világítás, a 41 milliméter szárvastagságú aranyszínű villák, az Öhlins S46 hátsó rugóstag, a Brembo M4.32 első féknyergek nem csak funkcióban erősek, hanem vizuálisan is óriásit emelnek a motor megjelenésén.
A Kawa lényege a jól bevált, 948 köbcentis, soros négyhengeres blokk, ami 125 lóerőt ad le 9500-as fordulatnál, miközben 98 Nm nyomatékot kínál 7700-nál. Az erőleadás lineáris, sima, de ha kicsit jobban húzod a gázt, akkor a Z900 SE úgy horzsol bele az aszfaltba, mintha mindig is sportmotor lett volna.
Az elektronikai csomagra nehéz panaszt benyújtani, hiszen ride-by-wire gázkar, négyféle menetmód, kanyar-ABS, kipörgésgátló és színes TFT kijelző Bluetooth-kapcsolattal elég szép szettet adnak. A Red Baronnál tesztmotorként kipróbálható SE tartogat más csemegét is: a KQS gyorsváltó megengedi a vezetőnek, hogy maximálisan kihasználja a Z900 erejét, hiszen a kuplungolás nélküli felfelé és lefelé engedi a váltást, garantálva ezzel a lendületes gyorsítást és a biztonságos lassítást is.
A radiális főfékhengerrel szerelt Brembo első fékek brutálisan jó adagolhatóságot és lassítási erőt kínálnak. A hátsó Öhlins S46 rugóstag állítható előfeszítéssel és csillapítással rendelkezik, így végre a Z900 is megkapta azt a precizitást, ami a futómű terén hiányzott az alapmodellből. Az elöl dolgozó Showa SFF-BP villa is hozzájárul ahhoz, hogy a motor visszajelzései világosabbak és reszponzívak legyenek, akár városban ingázol, akár kanyargós hegyi úton haladsz vele.
A Z900 SE lényege, hogy nem kell sportmotorban gondolkodnod ahhoz, hogy valódi adrenalint kapj. A futómű, a fékek és a motorblokk együtt egy olyan csomagot alkotnak, ami élmény szempontjából vetekszik bármelyik burkolt izomgéppel, igaz, itt jóval több komforttal és közvetlenséggel számolhatsz: a kormány széles, a térdszög hosszú távon is kényelmes, az ülés pedig kifejezetten komfortos a kategóriához képest.
A Kawasaki Z900 SE lényege, hogy nem forradalmár, hanem egy meglevő, élő, szerethető koncepció tökéletesítése. A futómű, a fékek, a részletek mind azt üzenik: itt van egy gép, aki már nem csak gyorsan akar menni, hanem stílusosan, tudatosan és igényesen is szeretne jelen lenni. Ez a motor nem kérkedik – csak tudja, hogy mit tud. Ha azt érzed, hogy ez a koncepció passzolna hozzád, gyere el hozzánk: a fekete-zöld szépség nálunk nem csak körbejárható, hanem ki is próbálható!