Yamaha MT-09: a hibrid lesz a megoldás?

Az új generációs sportmotor már a küszöbön, állítják a japán mérnökök, akik újabb lépést tettek a jövő felé azzal, hogy bemutatták a hibrid MT-09 prototípusát, ami ötvözi a hagyományos benzinmotor erejét az elektromos hajtás előnyeivel, új korszakot nyitva az izomgépek világában.

Az alapot az ismert, 890 köbcentis, háromhengeres CP3 adja, amit elektromotor egészít ki. Ez lehetővé teszi, hogy a Yamaha alacsony sebességnél kizárólag villanyos üzemmódban működjön, mielőtt 50 km/óra fölött a benzinmotor is bekapcsolná a nagyobb teljesítmény érdekében. A rendszer megtartja a hagyományos kuplungot és váltókart, így mindenki számára ismerős marad a vezetési élmény. A váltás az elektromos és a benzinmotor között zökkenőmentes, biztosítva a dinamikus gyorsulást és a csendes működést városi környezetben.

Bár a Yamaha még nem közölt részleteket az akkumulátor kapacitásáról vagy elhelyezéséről, a rendszer plug-in hibridként működik, ami azt jelenti, hogy hálózati áramról is tölthető. Ez csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, különösen városi használat során.