A kis kutya is tud harapni - Suzuki GSX-R 125, 2018 -

A GSX-R betűkód egyet jelentett a sportmotorokkal – nem csak az első igazi superbike jelent meg ezen a néven, hanem sok-sok generáció és köbcenti-kategória követte az eredeti púpostankos legendát. Hogy ne csak a lóerők bűvöletében éljünk, járjuk körbe és szeressük meg a legkisebbet, a Suzuki agilis 125-ét is!

Annak ellenére, hogy az előírások és a törvények már rég gúzsba kötötték a gyártók kezét, igény van apró és pörgős motorokra. Két évtizeddel ezelőtt ezt kétütemű blokkokkal oldották meg, de manapság ezt a kategóriát az egyhengeres négyüteműek uralják – annak ellenére, hogy véget értek már a csillagokig elforgatott sprintek és elszállt a finom olajszag, a nyolcadliteres motorokon még mindig van mit szeretni. Ha mást nem, az alacsony fogyasztásukat és azt, hogy nem kell kéthetente felújítani a henger-gyűrű-dugó hármasát.


A kis négyszelepes egyhengeres már alacsony fordulatról is ügyesen veszi a gázt – teljesítménye, mint mindennek ebben a kategóriában, 15 lóerő. De micsoda 15 ló az! Lelkesen pörög, örömmel nyugtázza, ha lekoppantjuk a gázmarkolatot, igazi jó barát lesz a városi- és elővárosi forgalomban. Megfelelő társnak bizonyulhat azoknak, akik most ismerkednének a motorozással, vagy csak a praktikumot és a 2,5 literes fogyasztást szem előtt tartva nem vágynak semmi nagyobbra. 
A furat-löket aránya 62,0 x 41,2 milliméter, míg a kompresszió 11,0:1-hez. A 135 kilós jószág nem hezitál, ha megindítjuk – az alacsony tömegnek, az 1300 milliméteres tengelytávnak és a remek futóműnek hála jól szórakozhatunk a kanyargós utakon is. A váltó hatfokozatú, elképesztő precízen veszi a fokozatokat. A kuplung lágy, nem fárasztja el a gyakorlatlan kezet sem. 


Mint minden rendes sportgép, 17-es kereken gördül: elöl 90/80, hátul 130/70 a gumiméret. A fékeken nem spóroltak: 290 és 187 milliméter a tárcsák mérete – a lényeg azonban a mindössze 590 grammos Bosch blokkolásgátló rendszeren van, amely segít a biztonságos és hatékony megállásban.


A 785 milliméteres ülésmagasság nagykamaszoknak, nőknek is megfelelő, de ez már az a szint, ahol a normál testalkatúak is elférnek kínos kucorgás nélkül.

A pofás idomok meglepően hatékonyak: ugyan a sztrádatempót nem ezzel a Suzukival fogjuk hajszolni, de a menetszelet és az esőt megfelelően elvezetik a vezető felső testéről.

 

Műszaki adatok

Motor: 124.0 köbcentis, négyütemű folyadékhűtéses egyhengeres, DOHC vezérléssel, négy szeleppel
Teljesítmény: 15 LE @10000 ford.
Váltó:  hatfokozatú
Hajtás: lánc
Tömeg: 134.0 kg 
Ülésmagasság: 785 mm
Üzemanyagtartály: 11.00 liter

 

2021.09.30