A legkisebb triál
A Yamaha évtizedekig a triálpiac meghatározó szereplője volt, olyan kultikus gépeket kiadva, mint a gyűjtők által dédelgetett TY50, ami nem csak szép, hanem izgalmas kisköbcentis veterán is.
Motoros ritkaság, aminek szó még az illata is új. A Yamaha legendás OW‑01 homologizációs superbike-jából most árverésre kerül egy példány, ami szinte időkapszulaként vészelte át az elmúlt több mint három évtizedet. Nemhogy használatlan, de még mindig ott fekszik a gyári szállítóládájában – érintetlenül.
Egy friss uniós javaslat könnyen boríthatja a motoros közösség nyugalmát. Az hivatalnokok újraírnák a járművek életciklus-végére vonatkozó szabályozást – és most először a motorkerékpárokat is bevonnák a körbe. Eddig csak autókra és kisteherautókra vonatkoztak ezek a környezetvédelmi irányelvek, de a jövőben a két- és háromkerekűek sem kerülnék el a selejtezési procedúrát.
Két keréken a Dunakanyarba
A hétvége sokak számára egyet jelent a motorozással – a főváros vonzáskörzetében rengetegen a Dunakanyar északi oldala felé indulnak. Választásukat nem lehet bírálni, mert számos, valóban kellemes szakasz található arrafelé, igaz, az útminőség sok helyen kívánnivalót hagy maga után, bár ez a probléma nem helyi, hanem országos jellemző. Meg kell tanulnunk együtt élni vele.
Ez a gép nem akar lázadni, nincs szüksége a hamis tekintélyszerzésre. Ellenállást nem tűrően megmutatja, milyen egy igazi naked bike, ami kamuzás nélkül tudja azt a feszességet, agressziót és technikai igényességet, amit a csúcsragadozóktól elvárnak. És hogy az SE verzió mit tesz hozzá az alap Z900-hoz? Pont azt, amitől egy motort nem csak élvezetes vezetni, hanem jó érzés birtokolni is.
Nem kell heteket várni a motorodra!
A szezonindulással párhuzamosan jelentősen megnövekedett a forgalom mind a vizsgabázisokon, mind az okmányirodákban – ez a szervizkapacitásainkra is hatással van. Ennek következtében az újonnan megvásárolt motorkerékpárok átadása esetenként hosszabb időt vehet igénybe, mint a megszokott.
A géped jó kezekben van – már azelőtt, hogy átvennéd
Amikor nálunk vásárolsz motort, nem csak egy járművet viszel haza. Egy gondosan előkészített, átvizsgált, valóban útra kész gépet kapsz, olyat, amire nyugodt szívvel rábízhatod magad.
A brit D3O cég, amely eddig főként ütéselnyelő ruházatáról volt ismert, újabb területre lép: 2027-ben mutatnák be a forradalmi bukósisak-bélés technológiájukat, ami az amerikai hadsereg és sportágazatok számára kifejlesztett megoldásokon alapul.
Az új generációs sportmotor már a küszöbön, állítják a japán mérnökök, akik újabb lépést tettek a jövő felé azzal, hogy bemutatták a hibrid MT-09 prototípusát, ami ötvözi a hagyományos benzinmotor erejét az elektromos hajtás előnyeivel, új korszakot nyitva az izomgépek világában.
Így lesz egy motorból RedBaron-motor
(Avagy mi történik, mielőtt te egyáltalán ráülsz?)
Sokan kérdezik tőlünk: „Honnan tudjam, hogy jó motort veszek?” A válaszunk egyszerű: onnan, hogy már megjárta az állapotfelmérésünket, hogy oda kerülhessen a piros-fehér Red Baron zászló alá. Nézzük lépésről-lépésre, hogyan zajlik ez – fontos, hogy értsd, mitől lesz megbízható a gép, amit kinéztél magadnak!